ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی DS 7 Crossback؛ لوکس ترین کراس اوور فرانسوی با احتمال واردات به ایران [تماشا کنید]

برند لوکس گروه پژو سیتروئن در مراسمی در پاریس از یک محصول جدید رونمایی کرد. این خودرو که DS 7 Crossback نام گذاری شده، در اتوشوی ژنو نیز در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

برند لوکس گروه پژو سیتروئن در مراسمی در پاریس از یک محصول جدید رونمایی کرد. این خودرو که DS 7 Crossback نام گذاری شده، در اتوشوی ژنو نیز در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

این خودرو در سگمنتی جای می گیرد که رقبای تثبیت شده ای مثل ب ام و X3، آئودی Q5 و مرسدس GLC حاضر هستند.

در نمای جلو این شاسی بلند لوکس فرانسوی شباهت های زیادی با کانسپت DS Drive که در سال 2014 معرفی شد، دارد. در نمای عقب نیز چراغ های کشیده یادآور نماینده DS در نمایشگاه ژنو سال گذشته یعنی کانسپت اسپورت و الکتریکی E-Tense هستند.

جالب اینکه در این بخش شباهت های کلی با محصولات رنو از جمله مگان دیده می شود.

با وجود طراحی جذاب و زیبا، DS 7 Crossback در برابر رقبای قدرتمند آلمانی چندان هیجان انگیز دیده نمی شود. اما به عنوان یک آلترناتیو کمی گران قیمت تر برای پژو 5008 بسیار جلب توجه می کند.

طراحی داخلی این خودرو گویی از اصول اولیه معماری فرانسوی الهام گرفته شده و در عین سادگی، مدرن به نظر می رسد. بدون شک صفحه نمایش غول پیکر 12 اینچی که در وسط داشبورد نصب شده یکی از ویژگی های اصلی کابین این شاسی بلند لوکس فرانسوی محسوب می شود.

نشان دهنده های آنالوگ پشت فرمان نیز جای خود را به یک صفحه دیجیتال بزرگ داده اند.

شاسی بلند جدید DS همانند پژو 3008، 5008، سیتروئن C4 پیکاسو و گرند پیکاسو بر روی پلت فرم EMP2 ساخته شده است. اما با وجود این برای هندلینگ بهتر، در قسمت عقب همانند سدان پژو 508 از سیستم تعلیق چند میله ای مستقل بهره می برد.

در بخش پیشرانه، فرانسوی ها دست پر وارد میدان شده و طیف نسبتا وسیعی از انواع موتورهای کم مصرف اما قدرتمند را برای شاسی بلند جدید خود در نظر گرفته اند.

در مدل پایه، DS 7 Crossback با یک موتور 1.5 لیتری HDi (دیزلی) به قدرت حدودا 130 اسب بخار ارایه می شود؛ وظیفه انتقال نیرو را نیز یک گیربکس 8 دنده خودکار که احتمالا توسط آیسین توسعه یافته، بر عهده خواهد گرفت.

افرادی که نیازمند قدرت بیشتر باشند، می توانند به سراغ موتور 2 لیتری BlueHDI بروند. این موتور توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد.

علاوه بر موتورهای دیزلی اشاره شده، این اتومبیل با دو موتور بنزینی به حجم های 1.3 و 1.6 لیتر نیز قابل انتخاب خواهد بود. نمونه 1.3 لیتری Puretech قدرتی در حدود 130 اسب بخار داشته و نمونه 1.6 لیتری توربو در دو نسخه توانایی تولید 177 و 221 اسب بخار قدرت را دارد.

طبق اطلاعات موجود شاسی بلند جدید DS همانند پژو 3008 در ابتدا به صورت دیفرانسیل جلو به بازار می آید. آنطور که اعلام شده در سال 2019، نسخه هیبریدی این خودرو با قدرتی معادل 300 اسب بخار معرفی خواهد شد.

با توجه به حضور برند DS در ایران و مشخصات فنی DS7 به نظر می رسد که می توانیم شاهد عرضه این مدل در ایران نیز باشیم، طبیعتا پیش بینی زمان عرضه و قیمت احتمالی DS7 در ایران چندان آسان نیست اما با توجه به قیمت 218 میلیون تومانی DS6 و مشخصات فنی و امکانات DS7 می توان حدس زد که DS7 در بازه 250 الی 300 میلیون تومان راهی ایران شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • T_T
    T_T | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

    وارد شده و به فروش هم میره حتی قیمتش هم 198 میلیون تومنه

  • daneshju
    daneshju | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

    الآن یه سری میان میگن که ماشین فرانسوی خوب نیست کره ای بهتره! اینا که اکثریت مردم رو هم تشکیل میدن دارن چرت میگن?

    • Soheil Armin
      Soheil Armin | ۱۸ دی ۱۳۹۶

      خیر! اینها سوار ماشین لوکس نشدن. وگرنه کره ای هم بد نیست ولی لوکس نیست.

  • The Ghost
    The Ghost | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

    جلوش شبیه دناس?

مطالب پیشنهادی