ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی رزبری پای Zero W ده دلاری؛ ارزان ترین کامپیوتر مجهز به Wi-Fi در جهان

جدیدترین عضو خانواده بنیاد رزبری پای، یک بُرد ۱۰ دلاری است که این بار به وای-فای و بلوتوث هم مجهز شده. محصول جدید «Raspberry Pi Zero W» نام دارد و در واقع نسخه ای آپدیت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

جدیدترین عضو خانواده بنیاد رزبری پای، یک بُرد ۱۰ دلاری است که این بار به وای-فای و بلوتوث هم مجهز شده. محصول جدید «Raspberry Pi Zero W» نام دارد و در واقع نسخه ای آپدیت شده از «Raspberry Pi Zero» است.

نسخه Zero ابتدا در نوامبر ۲۰۱۵ و با قیمت ۵ دلار (۴ پوند) عرضه شد اما اکنون مدل به روز رسانی شده قیمت را دو برابر کرده و به ۱۰ دلار رسانده، در عوض خریدار این برد می تواند از وای-فای 802.11b/g/n (فقط روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز) و همچنین از بلوتوث ۴.۰ بهره گیرد.

پردازنده مرکزی این برد تغییری نیافته و توسعه دهنده، خبر می دهد که نسخه Zero W از همان چیپ تک هسته ای «BCM2835» استفاده می کند که در Zero هم به کار گرفته شده بود. با این حال کلاک این پردازنده بالاتر تنظیم شده و حالا به یک گیگاهرتز رسیده در حالی که قبلاً روی ۷۰۰ مگاهرتز تنظیم شده بود.

در محصول جدید رزبری از چیپ وایرلس ساخته شده توسط Cypress استفاده شده و گفته می شود که سرعت دریافت اطلاعات در آن به ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه هم می رسد. کامپیوتر تک برد جدید رزبری همچنین دارای ۵۱۲ مگابایت حافظه رم است در حالی که به یک درگاه Mini-HDMI مجهز گشته.

بنیاد رزبری پای روز گذشته در کنار کامپیوتر تک برد جدید، از یک کیس محافظ هم برای آن پرده برداشت که فعلا سخنی از قیمت آن به میان نیامده است. از Zero می توانید در پروژه هایی استفاده کنید که پیشتر هم برای آنها از ریز-کامپیوترهای رزبری بهره گرفته اید. نکته اینجاست که سایز این برد اکنون کمی کوچک تر شده و همین مسئله می تواند برای ساختن سیستم یا ربات های کوچک تر به کار آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Milad Jahan
    Milad Jahan | ۱۳ آبان ۱۳۹۷

    با این برد رزبری پای پروژه های خیلی خفنی را میشه راه انداخت داشتم توی وب نمونه پروژه ها را میدیدم ، پروژه های عجیب و حرفه ای زیادی هست مثلا یکی را دیدم رزبری پای را وصل کرده به تلگرام ( https://melec.ir/23871-2 ) یکی را دیدم و همچنین یکی را دیدم خانه هوشمند با رزبری پای ساخته (https://www.hackster.io/fdevtech/virtual-assistant-in-smart-home-d5292a ) برام خیلی جالب بودن.



  • mohammadx900
    mohammadx900 | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

    من تازگی دیدم فروشگاه کافه ربات این محصول رو آورده، قیمتش هم بنظر مناسب بود (با احتساب مشکلاتی که در تامین این قطعه هست)
    http://thecaferobot.com/store/raspberry-pi-zero-w
    و
    http://thecaferobot.com/store/raspberry-pi-zero-w-wireless-starter-kit

  • reza
    reza | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

    قیمت رزبری پای زیرو 50 تومن بود
    با این حساب قیمت این باید 100 تومن بشه.

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

    چه فایده؟ وقتی میاد ایران قیمتش نجومی می‌شه

مطالب پیشنهادی