ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معماری اتم اینتل در چند موبایل میان رده سال 2017 استفاده خواهد شد

با وجود اینکه خود کمپانی اینتل دست از توسعه چیپست های مخصوص تلفن های هوشمند کشیده، به نظر می رسد این به معنای پایان عصر حضور معماری اتم در بازار موبایل ها و تبلت ها ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

با وجود اینکه خود کمپانی اینتل دست از توسعه چیپست های مخصوص تلفن های هوشمند کشیده، به نظر می رسد این به معنای پایان عصر حضور معماری اتم در بازار موبایل ها و تبلت ها نخواهد بود.

همانطور که می دانید کنگره جهانی موبایل 2017 در حال برگزاری است و حالا خبرهایی از غرفه اینتل به گوش می رسد که قرار است چند تلفن هوشمند مبتنی بر معماری x86 اتم تا آخرین ساعات این رویداد معرفی شود.

اما نکته اصلی این است که اینبار تولیدکننده چیپ های مجتمع چینی Spreadtrum وظیفه توسعه آنها را بر عهده گرفته و چیپست های خانواده SC9861GIA را بر اساس معماری اتم اینتل و برای تلفن های هوشمند میان رده می سازد.

گفتنی است این چیپست با پردازشگر گرافیکی PowerVR GT7200 مجتمع شده و می تواند از نمایشگرهایی با حداکثر رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل و ویدیوی 4K پشتیبانی کند.

البته ناگفته نماند »آیشا ایوانز« نایب رئیس ارشد اینتل در گفتگویی با PCWorld اذعان کرده هنوز احتمالش وجود دارد که این کمپانی تولید چیپست های مخصوص تلفن های هوشمند را از سر بگیرد و در آنها از مودم های جدیدی که اخیراً معرفی شده استفاده کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی