ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با 5 ویژگی نسخه بعدی مایکروسافت اج بیشتر آشنا شوید

اگر از کاربران قدیمی اینترنت باشید، احتمالاً آخرین باری که از یک مرورگر قدیمی به مرورگر مایکروسافت نقل مکان کردید به اواخر دهه ی 90 میلادی باز می گردد؛ زمانی را می گوییم که مرورگر اینترنت اکسپلورر ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

اگر از کاربران قدیمی اینترنت باشید، احتمالاً آخرین باری که از یک مرورگر قدیمی به مرورگر مایکروسافت نقل مکان کردید به اواخر دهه ی 90 میلادی باز می گردد؛ زمانی را می گوییم که مرورگر اینترنت اکسپلورر برای اولین بار رونمایی شد.

همانطور که می دانید با رونمایی از مرورگر اج، کمپانی مایکروسافت پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر را متوقف کرد. این قطع پشتیبانی در شرایطی اتفاق افتاد که بیشتر کاربران به مرورگرهایی چون فایرفاکس و کروم کوچ کرده و از انتخاب خود راضی بودند.

شرایطی که گفتیم هنوز هم ادامه دارد؛ با این حال مایکروسافت پشتیبانی همه جانبه ای از سرویس ویندوز 10 و مرورگر جدید آن دارد و می خواهد بدین وسیله نظرات را راجع به مایکروسافت اج به کلی تغییر دهد. در رابطه با همین موضوع اهالی ردموند به روز رسانی بزرگ و جامعی که Creators نامیده می شود را برای این سرویس در نظر گرفته اند.

این به روز رسانی ویژگی های جدیدی برای مایکروسافت اج به همراه دارد که در ادامه قصد داریم شما را به 5 ویژگی نسخه بعدی آن آشنا سازیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

1- قابلیت نوار پیش نمایش تب ها

در جدیدترین نسخه ی مایکروسافت اج، این مرورگر نواری به نام «نوار پیش نمایش تب ها» که شامل تمامی تب های باز شده است را در معرض دید کاربر می گذارد. با کلیک روی دکمه پیکان رو به پایین که در سمت راست تب فعلی قرار دارد، درست در بالای مرورگر، تصاویری بند انگشتی از تب های باز شده برای کاربر به نمایش در می آید.

این قابلیت در مفهوم برای تلفن های هوشمند کاربردی است، اما در عمل به نظر می رسد فاویکون ها (نمادک های سایت) شاخص های بهتری برای مشاهده ی آنچه که در مرورگر وجود دارد به شمار می روند. حتی روی یک نمایشگر بزرگ این تصاویر بند انگشتی به اندازه ی کافی بزرگ نیستند تا بتوان اطلاعات مورد نیاز را از آن ها دریافت کرد.

با این حال اگر چند تب مختلف از یک سایت باز کرده اید قابلیت «نوار پیش نمایش تب ها» می تواند کمک حالتان باشد.

2- مجموعه تب های کنار گذاشته شده

آیا تعداد زیاد تب های باز شده شما را آزار می دهد؟ با استفاده از نسخه بعدی مایکروسافت اج می توانید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ تب فعلی قرار گرفته آن ها را کنار بگذارید. به عبارت دیگر آن ها در یک مجموعه نگهداری می شوند و در آینده قادر هستید تب های مورد نظر را به صورت گروهی و یا جداگانه مجدداً باز نمایید.

علاوه بر این می توانید تب هایی که نمی خواهید را از مجموعه فوق حذف کنید. این قابلیت بسیار مفید است چرا که ضمن حفظ کردن تب ها در یک مجموعه، از اجرا شدن آن ها در پس زمینه و به هدر رفتن منابع سیستم تان جلوگیری می کند. با این حال هنگام استفاده از این ویژگی تمامی تب های شما کنار گذاشته می شوند.

امیدوار هستیم با به روز رسانی های آینده این قابلیت نیز انعطاف پذیرتر شده و حق انتخاب بیشتری در اختیار کاربر بگذارد.

3- گزینه های جدید تسک بار

نسخه ی بعدی اج دو گزینه ی جدید را به منوی تسک بار این مرورگر اضافه می کند. با راست کلیک کردن روی آیکن مایکروسافت اج در تسک بار (یا سوایپ کردن به سمت بالا در صفحات لمسی) با این دو گزینه ی جدید که به نام New window و New InPrivate window شناخته می شوند، مواجه خواهید شد.

رسیدن به این دو صفحه همچنان یک فرآیند دو کلیکی به شمار می رود، با این تفاوت که حالا دیگر نیاز نیست وارد مایکروسافت اج شده و با استفاده از منوی سه نقطه یک پنجره جدید باز کنید. همچنین در صورت نیاز می توانید از کلید میانبر Ctrl-N برای باز کردن پنجره جدید و از کلید میانبر Ctrl-Shift-P برای باز کردن پنجره جدید InPrivate استفاده نمایید.

4- کار محتویات فلش تمام است

در نهایت فلش نتیجه ی جنگ را به HTML 5 واگذار کرد، دلیل آن هم مشخص است؛ HTML 5 در مقابل فلش امنیت، عملکرد و بهره وری بهتری را برای کاربران اینترنتی به ارمغان می آورد. اگر وبسایتی از HTML 5 پشتیبانی کند، مرورگر اج به طور پیش فرض از آن استفاده و محتویات فلش را بارگذاری نمی کند.

در سایت هایی که هنوز هم از فلش استفاده می کنند، مرورگر اج پیش از آن که قادر به اجرای محتویات فلش باشید آن ها را مسدود می نماید. با این حال قادر هستید با کلیک روی یکی از دو گزینه ی Allow once یا Always allow به این عمل خاتمه دهید.

5- مایکروسافت اج به عنوان یک ابزار کتاب خوان

شما به زودی قادر هستید ای بوک های مورد علاقه ی خود را از فروشگاه ویندوز خریداری کنید و به وسیله ی مرورگر اج مشغول خواندن آن ها شوید. در نسخه ی بعدی مایکروسافت اج بین آیکن های Reading list و History شاهد آیکن جدیدی تحت عنوان Books خواهید بود.

از اینجا می توانید فهرست کتاب های خریداری شده را ببینید و یا با باز کردن فروشگاه ویندوز برای خرید کتاب اقدام کنید. علاوه بر این در هنگام خواندن ای بوک ها در مایکروسافت اج، در صورتی که روی دکمه موجود در بالا و سمت راست مرورگر کلیک نمایید، مایکروسافت اج به صورت خودکار شروع به خواندن کتاب برای شما می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • yasii
    yasii | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

    چه جالب

  • امیر مرزبان
    امیر مرزبان | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

    من از اج و اپرا استفاده میکنم

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

    اگر نسخه اندروید و iOS بزنه محشر می‌شه

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

    اج همین الانشم خیلی خوبه و سرعت بالایی داره؛ اگه این قابلیتا اضافه بشه که دیگه ...

  • امیر حسین
    امیر حسین | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

    من همین الان هم از اج استفاده میکنم،خیلی خوبه فقط یه سری ایرادات کوچیک داره که امیدوارم رفع شه تا به کلی با کروم خداحافظی کنم

مطالب پیشنهادی