ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

اگر بیل گیتس، 19 ساله می شد به خود چه نصیحتی می کرد؟

گوش دادن به نصیحت انسان نیکوکار و برجسته ای مانند بیل گیتس کار هوشمندانه ای است. زیرا او راه پر پیچ و خمی را توانسته با موفقیت بگذراند که به گفته ی موسسه تحقیقاتی گالوپ ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

گوش دادن به نصیحت انسان نیکوکار و برجسته ای مانند بیل گیتس کار هوشمندانه ای است. زیرا او راه پر پیچ و خمی را توانسته با موفقیت بگذراند که به گفته ی موسسه تحقیقاتی گالوپ 50٪ کارآفرینان در 5 سال اول نمی توانند از آن جان سالم به در ببرند.

در روز دوشنبه 27 فوریه بیل و ملیندا گیتس در برنامه ی AMA (هرچه می خواهید از من بپرسید) حاضر شدند. یکی از حضار از بیل این سوال را پرسید:

«اگر می توانستید به بیل گیتس 19 ساله نصیحتی کنید، چه می گفتید؟»

او پاسخ داد:

«به او می گفتم باهوش بودن آنقدر که تو فکر می کنی برای موفقیت مهم نیست و دیگر اینکه باید قبل از 40 سالگی جهان را کشف کنی. من خیلی اجتماعی نبودم و البته فکر نمی کنم نصیحتی وجود داشته باشد که بتواند آن را درست کند. شاید باید این زمان را می گذراندم و بزرگ می شدم...»

به طور خلاصه باید یادآور شد که تنها عامل موفقیت هوشمندی نیست.  وارن بافت میلیاردر که دوست بیل گیتس نیز هست همیشه جمله ی معروفی دارد:

وارن بافت

وارن بافت

همه چیز را ساده بگیر

گیتس در مصاحبه ی دیگری با CNBC در سال 2009 درباره ی وارن بافت گفت:

« وارن بافت هر چیزی که ساده باشد را می پسندد. فقط کافی است به تقویم او نگاه کنید. کاملا ساده است. در مورد فرصت های تجاری تنها چند عدد و مکان می داند و همان ها برای موفقیت او کافی است. او مواردی را انتخاب می کند که برای آنها طرح هایی از قبل داشته باشد و تا طولانی مدت با آنها همکاری می کند. تنها مواردی را می پذیرد که حسابی باشند و به خوبی انتخاب می کند. او یک نابغه است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • eslami
    eslami | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

    کل مصاحبهه عالی می شدد اگه بود

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

    کاش زحمت میکشیدین کل مصاحبه رو میذاشتین.

مطالب پیشنهادی