ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پتنتی در رابطه با یک کلاه دوربین دار به ثبت رسانده است

متأسفانه گوگل در زمینه ابزارهای پوشیدنی چندان موفق ظاهر نشده اما این امر جلوی خلاقیت مهندسان کمپانی برای تعبیه کردن دستگاه های الکترونیکی درون وسایل مختلف را نمی گیرد. به عنوان مثال در آخرین اختراع ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

متأسفانه گوگل در زمینه ابزارهای پوشیدنی چندان موفق ظاهر نشده اما این امر جلوی خلاقیت مهندسان کمپانی برای تعبیه کردن دستگاه های الکترونیکی درون وسایل مختلف را نمی گیرد. به عنوان مثال در آخرین اختراع ثبت شده توسط گوگل، کلاه بیسبالی را می بینیم که یک دوربین ویدیویی روی نقاب آن قرار گرفته است.

بر اساس پتنت به ثبت رسیده، دوربین مورد اشاره می تواند تصاویر و ویدیوها را ضبط کره و با استفاده از اپلیکیشن نصب شده در موبایل، آنها را مستقیماً روی شبکه های اجتماعی استریم کند.

گفتنی است گوگل برای گوش فرا دادن به صدای ویدیو در زمانی که کاربر کلاه را پوشیده از فناوری به خصوصی استفاده کرده که پیش از نیز مشابه آن در آن گوگل گلس مشاهده شده بود. بر این اساس صدا از طریق هدایت استخوانی به صورت موج هایی به جمجمه کاربر منتقل می شود.

ایده کلاه-دوربین گوگل همانند محصول «Spectacles» کمپانی اسنپ بوده که می تواند عکس ها و ویدیوها را از طریق اپلیکیشن اسنپچت منتشر کند. اما نکته قابل توجه این است که در پتنت گوگل صحبتی از تصمیم این شرکت برای ساخت نرم افزاری مشابه با اسنپچت نشده است.

ناگفته نماند طراحی کلاه-دوربین مورد بحث را می توان شبیه به اکشن کم ها و لوازم جانبی پوشیدنی آنها قلمداد کرد اما اکثر اکشن کم ها قادر هستند تا ویدیوهای زنده را روی یوتوب استریم کنند و تنها تعداد محدودی از آنها می توانند در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک عمل استریمینگ را انجام دهند.

در انتها می بایست اشاره کرد که این اولین تلاش گوگل در ابزارهای پوشیدنی دارای قابلیت عکسبرداری و فیلمبرداری نبوده و گوگل گلس نیز مجهز به یک دوربین بود اما گجت مذکور به دلیل قیمت بالای 1500 دلاری و طراحی بیش از حد مدرن با شکست رو به رو شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی