ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریچارد برانسون بالاخره کمپانی فضایی مستقل تاسیس می کند؛ برعکسِ ایلان ماسک

«ریچارد برانسون» کارآفرین بلندپرواز و میلیاردر انگلیسی در سال 1999 اظهار کرد امیدوار است تا 5 سال آینده راکتی با قابلیت مصرف مجدد بسازد که توانایی حمل 10 سرنشین برای مدت دو هفته به فضا ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

«ریچارد برانسون» کارآفرین بلندپرواز و میلیاردر انگلیسی در سال 1999 اظهار کرد امیدوار است تا 5 سال آینده راکتی با قابلیت مصرف مجدد بسازد که توانایی حمل 10 سرنشین برای مدت دو هفته به فضا را خواهد داشت.

در حالی که نزدیک به دو دهه از ادعای موسس موفق و هوشمند گروه کمپانی های «ویرجین» می گذرد، هنوز حتی با الگوی اولیه این طرح مواجه نشده ایم؛ اما حالا ریچارد ایده جدیدی در سر دارد.

برانسون 66 ساله می خواهد با همکاری یکی از مدیران بوئینگ، فضاپیمایی به نام «ویرجین اوربیت» ساخته و با ارائه سرویس های متداول و ارزان قیمت، بازار هوافضا را رونق ببخشد.

دسترسی عام و راحت به فضا رویای دیرینه ای از بشر است که می تواند دنیای بهتری را به ارمغان بیاورد. ما از مدت ها پیش در تلاش هستیم تا وسایل نقلیه ای برای آینده بسازیم و انقلاب مورد انتظار فضاپیماهای کوچک را رقم بزنیم.

در حال حاضر بی اندازه هیجان زده هستم، چرا که توسعه سرویس های پرتاب راکت های کوچک و سرنشین دار به مرحله ای رسیده که می تواند کمپانی و تجارت مستقل خودش را داشته باشد.

بدیهی است که ریچارد برانسون را به سادگی می توان نسخه ی برعکس «ایلان ماسک» موسس و مدیرعامل کمپانی «اسپیس اکس» دانست؛ چراکه او فعالیتش در زمینه هوافضا را با بلندپروازی های شدید آغاز کرد و بارها شکست خورد.

ولی در سوی مقابل ماسک شرکتش را در حالی در سال 2002 میلادی تاسیس کرد که پروژه های کوچک و محتاطانه به مرور زمان به مرحله ای بزرگ رسیده اند و سال آینده شاهد ارسال دو توریست به سفری به دور سیاره ماه خواهیم بود. اما آیا ریچارد نیز این بار موفق می شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امید مصدق
    امید مصدق | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

    خالو ریچارد به زیر پات نگاه کن. روزانه حدود 25000 نفر در زمینی که تو و یه عده پول دار بی درد میخوان برن فضا دارن از گرسنگی می میرند

مطالب پیشنهادی