ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی رنجرور Velar؛ رقیبی قدرتمند برای ب ام و X3 و پورشه ماکان

از زمان تملک جگوار-لندرور توسط تاتاموتورز هندوستان در سال 2008 گویی خونی تازه در رگ های این گروه انگلیسی تزریق شده و محصولات آنها با طراحی داخلی و خارجی بسیار زیباتری روانه بازار می شوند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

از زمان تملک جگوار-لندرور توسط تاتاموتورز هندوستان در سال 2008 گویی خونی تازه در رگ های این گروه انگلیسی تزریق شده و محصولات آنها با طراحی داخلی و خارجی بسیار زیباتری روانه بازار می شوند.

شاسی بلند کاملا جدید رنجرور ولار (Velar) که به تازگی معرفی شده، نیز ادامه دهنده راه پیشینیان خود خواهد بود و با پیروی از زبان طراحی مدرن لندرور خلق شده است.

این شاسی بلند بسیار خوش استیل، از هر نما ظاهری کاملا پویا داشته و در همان برخورد اول حس هیجان را به بیننده منتقل می کند. چراغ های اصلی باریک، جلو پنجره عریض و نسبتا بزرگ، کاپوت کشیده، شیب زیاد قسمت انتهایی سقف و جزییات و ریزه کاری های زیاد در جای جای بدنه تنها بخشی از ویژگی های جذاب بدنه ولار هستند.

این وضعیت در داخل کابین نیز کمابیش صادق بوده و در همان نگاه نخست سه صفحه نمایش بزرگ به کار رفته در قسمت میانی داشبورد و پشت فرمان خودنمایی می کنند.

اگر چه این نمایشگرها در تمامی تریم ها حاضر خواهند بود، اما در اندازه تفاوت هایی با هم خواهند داشت. دکمه های فیزیکی روی فرمان نیز جای خود را به دکمه های لمسی خازنی داده اند تا کابین این شاسی بلند انگلیسی با تکنولوژی روز کاملا همگام باشد.

در کنار طراحی مدرن و آینده نگرانه کابین، کیفیت مواد به کار رفته در آن نیز درخور تحسین بوده و زمان زیادی صرف جزییات شده است.

برای به حرکت درآوردن ولار، سه موتور برای آن در نظر گرفته شده است که هر سه آنها نیروی تولیدی خود را در اختیار یک جعبه دنده 8 سرعته خودکار ساخت ZF می دهند.

مدل پایه ولار با یک موتور 2 لیتری توربودیزل و قدرتی نزدیک به 180 اسب بخار ارائه خواهد شد. نسخه میانی نیز از موتور 2 لیتری بنزینی توربو با 243 اسب بخار قدرت بهره می برد.

وظیفه تامین نیرو در قوی ترین مدل بر عهده یک موتور 3 لیتری V6 سوپرشارژ گذاشته شده که توانایی تولید 375 اسب بخار قدرت را دارد. برخی شایعات مبنی بر استفاده از یک پیشرانه هیبریدی و همچنین موتور V8 سوپرشارژ در این خودرو مطرح است که تاکنون لندرور واکنشی به آنها نشان نداده است.

رنجرور ولار از تابستان و پاییز امسال روانه خیابان ها خواهد شد. قیمت این شاسی بلند زیبا در آمریکا 49,900 دلار و در سرزمین مادری 44,830 پوند تعیین شده است.

آلمانی ها نیز چنانچه به هر دلیلی علاقه ای به شاسی بلندهای کامپکت یا سایز متوسط وطنی مثل پورشه ماکان یا کاین، ب ام و X3 یا X5 و آئودی Q5 یا Q7 نداشته باشند، می توانند با پرداخت 56,400 یورو صاحب رنجرور ولار شوند. این خودرو چند روز دیگر و در نمایشگاه ژنو در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • hamid saffarzadeh
    hamid saffarzadeh | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

    اگر ایران خودرو و سایپا خودرو تولید می کنن پس اینا چی کار می کنن؟ جای ناراحتی داره که تو این مقاله چرا هیچ تیکه ای نصار صنعت خودرو سازی و قوانین مسخره واردات نکردید

    • daneshju
      daneshju | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

      نصار آخه؟? ? ? ?
      ایران خودرو و سایپا تولیدکننده حساب نمیشن، مونتاژ کنندن هنوز تقریبا!!
      بعد تیکه نثار کنن درست میشه؟ حرفو همه بلدن! یکی بره عمل کنه

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

    به قول کلارکسون این بی‌ام‌و و... ماشین خیابونی هستند که چند تا قابلیت افرود دارن وری رنج روور ماشین افرودیه که چند تا قابلیت خیابونی داره ?

  • Constantin
    Constantin | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

    تو سگمنت X4 و GLC و X6 قرار داره نه این ماشینایی شما نوشتین.

    • daneshju
      daneshju | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

      اولا که ایکس 4 و ایکس 6 سگمنت کاملا جدایی دارن، ایکس 3 و جی ال سی هم تو یه سگمنتن!این رنجرور رقیب همین دوتاس، ماکانم که کوچیکتر از ایناس اصن!

      • Constantine
        Constantine | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

        ایکس تری با جی ال سی تو یه سگمنته ؟ جی ال سی کوپه است اصلا مثل ایکس 4 و ایکس 6
        این ماشین کراس اوور کوپه پرمیوم هست و رقیب این ماشین توی بنز و بی ام و گفتم و پورشه هم کاین کوپه هست که قراره بیاد تا چندوقت دیگه.

  • Shahab Hosseini
    Shahab Hosseini | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

    از نگاه کردنش ادم سیر نمیشه وای وای مخم سوت میکشه جقدر خوشگل و معرکست

مطالب پیشنهادی