ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با وجود کاهش ارزش سهام، مدیرعامل AMD به آینده محصولات رایزن خوشبین است

سهام شرکت AMD پس از رشد 400 درصدی طی 12 ماه گذشته، روند نزولی را در پیش گرفت. منابع خبری می گویند استقبال اولیه نه چندان مناسب از پردازنده های دسکتاپ رایزن و ناخشنودی گیمرها ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

سهام شرکت AMD پس از رشد 400 درصدی طی 12 ماه گذشته، روند نزولی را در پیش گرفت. منابع خبری می گویند استقبال اولیه نه چندان مناسب از پردازنده های دسکتاپ رایزن و ناخشنودی گیمرها از عملکرد نسبتاً ضعیف این CPUها در حوزه گیمینگ، عامل اصلی کاهش ارزش سهام ای ام دی است.

با این حال، «لیزا سو» مدیرعامل این کمپانی در مصاحبه اخیر خود گفته است:

آنچه برای AMD اهمیت دارد، تولید و عرضه محصولاتی با کیفیت و عالی است و اگر بازار بورس هم با ما همراهی کند، وضعیت بسیار بهتری پیدا خواهیم کرد. حوزه گیمینگ روی کامپیوترهای شخصی، بهترین راه برای دسترسی به میلیون ها کاربر حرفه ای است.

علی رغم کسب امتیاز ضعیف جدیدترین محصولات AMD از تحلیلگران و کارشناسان، «سو» می گوید کمپانی متبوعش راهبرد چندلایه و متنوعی را برای تولید محصول در پیش گرفته و سخت افزارهای متعددی از سوی آنها عرضه خواهند شد.

نمودار دوازده ماهه ارزش سهام AMD

مدیرعامل این کمپانی آمریکایی معتقد است از آنجا که خانواده پردازنده های رایزن به تازگی تولید شده اند و هنوز در ابتدای راه هستند، بنابراین به زمان نیاز دارند تا با انجام تست های مختلف و بهینه سازی های متعدد، بتوان آنها را به سطح رقابتی کنونی یا حتی فراتر از سایر رقبا رساند.

«سو» نسبت به وضعیت سفارشات CPUهای جدیدشان خوش بین است و می گوید «در حال افزایش ظرفیت تأمین خود هستیم، و میلیون ها قطعه چیپ را به فروش خواهیم رساند.»

گفتنیست بزرگ ترین رقیب AMD در حوزه پردازنده های دسکتاپ، کمپانی معظم اینتل است اما برخی تحلیلگران معتقدند خانواده محصولات رایزن با توجه به قیمت مناسب و عملکرد خوب، می تواند ورق را به نفع این کمپانی برگرداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • خستم , مثل نوکیا
    خستم , مثل نوکیا | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

    رایزن دوست میدارم

  • Rza.H
    Rza.H | ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

    بابا مفته بخدا، سی پی یو ۸ هسته ایشوو میده ۲ میلیون ،با مصرف برق ۹۵ وات نسبت به اینتل بنچمارک ها هم Broadwell-E رو میزان تو جیبش، ۸ هسته فعال ۱۶ رشته ( هموون هسته به صورت دیگر ) ،فرکانس همزمان هر ۸ هسته ۳.۶ الی ۴ گیگاهرتز .... غولییه واسه خوودش امکانی که قیمتش هم کمتر بشه هم هست، این سی پی یو در حرکت اول Intel I7 7700K رو شکست میده ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی