ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

داک نینتندو سوییچ می تواند نمایشگر دستگاه را دچار خط و خش کند

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که کنسول نینتندو سوییچ (جعبه گشایی دیجیاتو) را با قیمت گزاف فعلی تهیه کرده اید، احتمالاً دلتان می خواهد از کنسول جدیدتان محافظت کنید؛ چرا که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که کنسول نینتندو سوییچ (جعبه گشایی دیجیاتو) را با قیمت گزاف فعلی تهیه کرده اید، احتمالاً دلتان می خواهد از کنسول جدیدتان محافظت کنید؛ چرا که کاربران خبر از امکان ایجاد خط و خش روی نمایشگر دستگاه توسط داک کنسول داده اند. البته این خط و خش ها فقط روی حاشیه نمایشگر ایجاد می شوند و خوشبختانه به پنل LCD کنسول آسیبی وارد نمی کنند.

دلیل این امر هنوز به صورت دقیق مشخص نشده اما مسلماً استفاده از محافظ پلاستیکی به جای محافظ شیشه ای مقاوم در برابر خط و خش مانند گوریلا گلس که در اکثر اسمارت فون های امروزی استفاده می شود، در وقوع این مسئله بی تاثیر نبوده است. پلاستیک ماده ای نرم تر بوده و آسیب پذیری به مراتب بیشتری در برابر خط و خش دارد.

اگرچه این مسئله می تواند بسیار مشکل ساز باشد، خریداران نینتندو از همین حالا راهکارهای جالبی برای جلوگیری از وقوع آن در نظر گرفته اند. برای مثال یکی از کاربران انجمن اینترنتی ردیت با استفاده از اسفنج هایی باریک، این مشکل را حل کرده است؛ البته وی می گوید که از این پس، سوییچ به شکلی سفت و سخت تر در داک قرار می گیرد و برای قرار دادن یا در آوردن آن از داک، باید نیروی بیشتری وارد کرد.

برخی دیگر از کاربران هم استفاده از مایکروفیبر را پیشنهاد کرده اند که به دلیل قطر کمتر نسبت به اسفنج، خللی در قرارگیری کنسول در داک ایجاد نمی کند. اما شاید آسان ترین و کاربردی ترین راه حل، خرید محافظی برای نمایشگر باشد که ظاهراً امری ناگذیر برای محافظت از بدنه سوییچ به شمار می رود.

ناگفته نماند نینتندو نخستین شرکتی نیست که با عرضه محصولی آسیب پذیر در برابر خط و خش، کاربران را با دردسر مواجه کرده است. کنسول دستی پلی استیشن ویتا سونی هم محافظی پلاستیکی داشت و بسیاری از افراد، سونی را به خاطر عدم استفاده از مواد با کیفیت تر و مقاوم تر سرزنش کردند.

علاوه بر مشکل خط و خش، کمپانی dbrand که در حوزه تولید پوسته یا اسکین های مختلف برای کنسول های بازی فعالیت می کند، طی آزمایش های خود دریافته هنگام جدا کردن پوسته ها از روی بدنه سوییچ و کنترلرهای جوی-کان، رنگ دستگاه نیز بلند می شود. به صورت معمول، پوسته های با کیفیت dbrand هنگام جدا شدن از بدنه، مشکلی برای سطح دستگاه به وجود نمی آورند. اما این کمپانی به کاربران هشدار داده که به هیچ وجه از پوسته ای جداگانه روی سوییچ استفاده نکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alex
    alex | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

    سامسونگ هم با اس ۶ یه کیس اسمارت معرفس کرد که دربش تلق بود و میتونستی بدون باز کردن درب جواب تماس را بدی امااااا کلی خط های عمیق انداخت روی گوشیم

مطالب پیشنهادی