ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چرا باید شکست را با آغوش باز بپذیریم؟

یقینا واژه ی شکست در ذهن شما چندان زیبا به نظر نمی رسد و در مسیر موفقیت نیز زیباترین جواهری نخواهد بود که بتواند نظر شما را به خود جلب کند. شکست می تواند در ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

یقینا واژه ی شکست در ذهن شما چندان زیبا به نظر نمی رسد و در مسیر موفقیت نیز زیباترین جواهری نخواهد بود که بتواند نظر شما را به خود جلب کند. شکست می تواند در قالب از دست دادن مهلت های زمانی، نرسیدن کالا به دست مشتری، موفق نشدن کتاب تان در بازار، اخراج از کار و ... باشد. شکست را به عدم موفقیت در چیزی نسبت می دهند که برای فرد ارزش بالایی دارد. در این صورت است که شکست بخشودنی، قابل انعطاف و نهایتاً خوشایند نیست.

با این حال هنوز هم شکست قابل احترام است. بهتر است نگرش تان را به شکست تغییر دهید. زمانی که همه ی تصمیمات یا انتخاب های شما اشتباه از آب در می آیند و به عبارت دیگر شکست می خورید، تنها یک راه برای موفقیت تان باقی می ماند و این راه، با شکست خوردن در راه های دیگر به شما نشان داده می شود. تا زمانی که از شکست هایتان درس بگیرید، موفق خواهید بود، زیرا با درسی که از تجربه ی قبل تان گرفته اید، قدم بعدی را محکم تر خواهید برداشت.

یقینا عبرت گرفتن زمانبر است، اما درسی که از آن عایدتان می شود ارزشمند خواهد بود.

هنری فورد

هنری فورد

شکست فرصت شروعی هوشمندانه است.

از زمانی که کسب و کارتان را به راه می اندازید تا زمانی که مدیر یک شرکت بزرگ می شوید، شکست همراه تان خواهد بود. اهمیت اینکه بدانید چه کاری ارزش انجام دادن ندارد، همتراز با این است که بدانید چه کاری ارزش انجام دادن دارد. شکست، این گونه کارها را به شما نشان می دهد و اگر هوشمند باشید دوباره آن کار را انجام نخواهید داد.

همیشه انسان ها از موفقیت های شان می گویند، در حالی که شکست دست در دست موفقیت دارد. با توجه به اینکه به روزهای آخر سال 1395 نزدیک می شوید از شکست های تان در کنار موفقیت ها قدردانی کنید و با درس هایی که به شما داده، با دیدی باز خود را برای سال 1396 آماده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی