ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین جایگزین های آیتونز برای همگام سازی موسیقی آشنا شوید

اگر مجموعه ای قابل توجه از موسیقی های دیجیتالی را روی رایانه خود دارید بنابراین لازم است تا از یک ابزار بهینه برای سازمان دهی بهتر آن ها استفاده نمایید. در رابطه با همین موضوع ممکن ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

اگر مجموعه ای قابل توجه از موسیقی های دیجیتالی را روی رایانه خود دارید بنابراین لازم است تا از یک ابزار بهینه برای سازمان دهی بهتر آن ها استفاده نمایید. در رابطه با همین موضوع ممکن است فکر کنید که استفاده از مدیا پلیر محبوب تان برای انجام این کار کافی بوده و به تمام نیازهای مدیریتی شما پاسخ می دهد.

اما در حقیقت باید بدانید که این نرم افزارها تنها ابزار اولیه را در این زمینه ارائه می دهند. به عنوان مثال مدیا پلیرهایی چون iTunes ،Winamp و Windows Media Player دارای ویژگی هایی مانند قابلیت ویرایش برچسب های موزیک، ریپ کردن سی دی، تبدیل فرمت های صوتی و مدیریت آلبوم آرت ها هستند.

با این حال این برنامه ها در آنچه که می توانند برای کاربر انجام دهند محدود بوده و بیشتر از آن که بخواهند به کار سازماندهی و مدیریت بپردازند، برای اجرای فایل های مدیا طراحی شده اند. در ادامه قصد داریم بهترین جایگزین های آیتونز برای مدیریت و همگام سازی موسیقی ها را برای شما معرفی کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

1- MediaMonkey Standard

نسخه ی رایگان و استاندارد MediaMonkey از ویژگی های مناسبی برای مدیریت کتابخانه موسیقی شما برخوردار است. از ابزار فوق می توانید برای ویرایش خودکار برچسب فایل موزیک ها و حتی دانلود آلبوم آرت رسمی آن ها استفاده کنید.

همچنین اگر قصد دارید از سی دی های صوتی خود فایل های دیجیتالی تهیه کنید، MediaMonkey به راحتی قادر است این کار را برای شما انجام دهد. علاوه بر این قابلیت رایت روی سی دی و دی وی دی این امکان را برای کاربر فرآهم می کند تا بتواند به راحتی مدیای خود را روی یک دیسک ذخیره نماید.

معمولاً برای تبدیل فرمت های صوتی به ابزاری جداگانه نیاز دارید، اما MediaMonkey از فرمت هایی چون MP3 ،WMA ،M4A ،OGG و FLAC پشتیبانی و می تواند به صورت مستقل این کار را برای شما انجام دهد. در آخر نیز قادر هستید از MediaMonkey برای همگام سازی موزیک ها با پلتفرم هایی چون اندروید و iOS استفاده کنید.

2- Helium Music Manager

Helium Music Manager یکی دیگر از نرم افزارهایی به شمار می رود که با استفاده از ویژگی های بی شمار آن می توانید به مدیریت کتابخانه موسیقی خود با فرمت های گوناگون بپردازید. در همین رابطه ابزار فوق از فرمت های بی شماری چون MP3 ،WMA ،MP4 ،FLAC ،OGG و... پشتیبانی می کند.

علاوه بر این همچون MediaMonkey می توانید از طریق این برنامه به تبدیل فرمت فایل های صوتی، ریپ کردن آن ها، رایت موسیقی ها روی سی دی و دی وی دی، برچسب گذاری و همگام سازی موزیک ها با پلتفرم های مختلف بپردازید. Helium Music Manager با پلتفرم هایی مثل iOS، اندروید، ویندوز فون و... سازگاری کامل دارد.

یکی از ویژگی های برجسته ی ابزار فوق قابلیت تحلیل فایل های MP3 است. این ابزار فایل های MP3 معیوب شما را اسکن کرده و در جهت اصلاح آن ها اقدام می کند. Helium Music Manager شما را قادر می سازد تا برخلاف پلیرهای دیگر، آلبوم های خود را به گونه ای متفاوت و متنوع با دسته بندی های گوناگون مشاهده نمایید.

توجه: اگر نسخه ی پریمیوم Helium Music Manager را تهیه کرده اید، می توانید از اپلیکیشن موبایل آن برای استریم موزیک هایتان بهره گیرید.

3- MusicBee

MusicBee یکی دیگر از نرم افزار های مدیریت موسیقی است که با استفاده از ویژگی های قدرتمند آن قادر هستید کتابخانه موسیقی خود را مدیریت نمایید. علاوه بر این MusicBee دارای ویژگی های مفیدی برای وب است؛ به عنوان مثال پلیر داخلی آن از قابلیت همگام سازی Scrobble سرویس Last.fm پشتیبانی می کند.

همچنین می توانید با استفاده از تابع Auto-DJ پلی لیست مختص به خود را با توجه به اولویت هایتان پیدا و ایجاد نمایید. MusicBee از پخش بی وقف پشتیبانی کرده و شامل افزونه هایی چون حالت تئاتر، پوسته ها، پلاگین ها و... نیز می شود که تجربه ی کاربری آن را برای مخاطب بیش از پیش بهتر می کند.

4- Clementine

نرم افزار مدیریت فایل های صوتی Clementine یکی دیگر از برنامه هایی است که به شما پیشنهاد می کنیم. توسط این ابزار می توانید فهرست های هوشمند خود را ایجاد کنید، فرمت هایی چون M3U و XSPF را ایمپورت و اکسپورت نموده و سی دی های صوتی را به وسیله ی آن اجرا نمایید.

همچنین پیدا کردن لیریک و تصاویر موزیک ها، تبدیل کد فایل های صوتی به فرمت های محبوب، دانلود برچسب های از دست رفته و... از دیگر ویژگی های نرم افزار مدیریت Clementine به حساب می آیند. ابزار فوق این امکان را برای شما فرآهم می کند تا ضمن اجرا کردن موزیک ها از کتابخانه محلی روی رایانه به آرشیو خود از طریق فضاهای ابری همچون Box ،Google Drive ،Dropbox یا OneDrive نیز دسترسی داشته باشید.

علاوه بر آن توسط ابزار قدرتمند مدیریت فایل های صوتی Clementine قادر هستید به رادیوهای اینترنتی مثل Soundcloud ،Spotify ،Magnatune ،SomaFM ،Grooveshark ،Icecast و... گوش دهید. Clementine روی پلتفرم های ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب است و کنترل آن از طریق اپلیکیشن اندروید تجربه لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Aryan Af
    Aryan Af | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    musicbee واقعا عالیه، مخصوصا اینکه عکس آلبوم ها رو به خوبی و خیلی راحت انتقال میده به گوشی

مطالب پیشنهادی