ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ، همچنان در صدر بازار حافظه های NAND

همانطور که احتمالاً می دانید، چیپ های فلش مموری NAND برای نخستین بار توسط کمپانی توشیبا خلق شدند، اما از آن زمان همه چیز تقریباً تغییر کرده و سامسونگ به کمپانی برتر تولیدکننده این قطعات ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

همانطور که احتمالاً می دانید، چیپ های فلش مموری NAND برای نخستین بار توسط کمپانی توشیبا خلق شدند، اما از آن زمان همه چیز تقریباً تغییر کرده و سامسونگ به کمپانی برتر تولیدکننده این قطعات تبدیل شده و در همین حین خود توشیبا در خطر ورشکستگی قرار دارد.

جدیدترین گزارش DRAMeXchange نشان می دهد سامسونگ در سال 2016 میلادی نزدیک به 14.151 میلیارد دلار فقط از بخش حافظه های NAND درآمدزایی کرده است. در حالی که توشیبا تنها به درآمد 7.898 میلیارد دلاری دست یافته.

نرخ رشد درآمدزایی سامسونگ نسبت به سال 2015 رقم 34 درصد را نشان می دهد که بسیار قابل توجه بوده و در سوی مقابل توشیبا نیز 18.4 درصد رشد را تجربه کرده است.

گفتنی است این رویه تقریباً از اواخر سال 2014 میلادی آغاز شد تا جایی که در فصل پایانی 2015، میزان فروش حافظه های NAND سامسونگ تقریباً به نرخ دو برابری توشیبا رسید. اما نکته جالب توجه جایی است که فاصله مالی این دو کمپانی طی تمام فصول اخیر از مرز 7 میلیارد دلار عبور نکرده است.

هرچند با همه این تفاسیر به نظر می رسد روند رو به رشد سامسونگ به این زودی ها متوقف نخواهد شد و در سوی مقابل سرنوشت نه چندان روشنی در انتظار توشیبا است؛ ناگفته نماند احتمال می رود بخشی از تجارت حافظه های NAND این شرکت به کمپانی وسترن دیجیتال واگذار گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی