ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگرانی مقامات آمریکایی از حمله سایبری مجدد به مرکز تماس اضطراری 911

تماس های مکرر و بیهوده با شماره های اضطراری در شرایط عادی یکی از معضلات بزرگ مراکزی همچون اورژانس، آتش نشانی و نیروهای انتظامی به شمار می رود، اما حدود چهار ماه قبل نوعی باگ در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

تماس های مکرر و بیهوده با شماره های اضطراری در شرایط عادی یکی از معضلات بزرگ مراکزی همچون اورژانس، آتش نشانی و نیروهای انتظامی به شمار می رود، اما حدود چهار ماه قبل نوعی باگ در سیستم عامل iOS تقریباً مرکز 911 چندین شهر آمریکا را از کار انداخت.

طی روزهای 25 و 26 اکتبر سال 2016 میلادی، حداقل 12 ایالت مختلف از جمله کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس وضعیتی را تجربه کردند که از آن به عنوان «بزرگ ترین حمله سایبری به سامانه پاسخگویی اضطراری آمریکا» یاد می شود.

سیستم 911 در ایالات متحده در سال 1968 آغاز به کار کرده و اکنون بیش از پنج دهه قدمت دارد. به همین دلیل با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، نگرانی در مورد زیرساخت های قدیمی آن نیز افزایش یافته و حمله سایبری اکتبر 2016 نیز به این وضعیت دامن زده است.

دریابان بازنشسته «دیوید سیمسون» که به مدت سه سال مسئولیت مدیریت بخش خدمات اضطراری و امنیت سایبری FCC را به عهده داشت، در گفتگو با وال استریت ژورنال می گوید این رخداد، فاجعه ای در حوزه خدمات مورد بحث محسوب می شود.

طبق تحقیقات انجام شده، تماس های دریافتی 911 در مدت زمان کوتاه به یک لینک در توییتر بر می گردد که اکسپلویت مورد بحث در آیفون را فعال می کند. 117502 بار روی این لینک کلیک شده و هر بار، تماسی با 911 صورت می گرفت. جالب اینکه تنها راه جلوگیری از تماس های مکرر، خاموش کردن کامل دستگاه بود.

اگرچه واقعه چند ماه قبل بدون طرح و نقشه قبلی انجام شده بود، اما مقامات مسئول می ترسند که حمله سازمان یافته و هدفمند با استفاده از روشی مشابه بتواند سیستم 911 را به طور کامل از کار بیندازد.

گفتنیست در حال حاضر بیش از 6500 مرکز پاسخگویی اضطراری در آمریکا فعال هستند که فقط 420 مورد از آنها به سیستم دفاع سایبری برای جلوگیری از رخدادهای مشابه مجهزند، و از کار افتادن این خدمات حیاتی می تواند تبعات جبران ناپذیری برای امنیت شهروندان به وجود آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی