ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پتنتی را در زمینه فناوری پیشرفته تشخیص چهره به ثبت رساند

اپل به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که تشخیص چهره انسان را در فیدهای ویدیویی بر اساس اطلاعات عمق ممکن می سازد. این فناوری را می توان زیرساخت سیستم تشخیص هویت بر اساس چهره ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

اپل به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که تشخیص چهره انسان را در فیدهای ویدیویی بر اساس اطلاعات عمق ممکن می سازد. این فناوری را می توان زیرساخت سیستم تشخیص هویت بر اساس چهره دانست که احتمالاً برای نخستین بار در آیفون 8 به کار گرفته خواهد شد.

این پتنت که «تشخیص چهره بهبودیافته با استفاده از اطلاعات عمق» نام دارد، شاخه ای از فناوری بینایی کامپیوتری را نشان می دهد که از سامانه سخت افزاری و نرم افزاری ویژه برای تشخیص اشیاء، به ویژه چهره انسان کمک می گیرد.

طبق اسناد منتشر شده، الگوریتم تشخیص چهره اپل را می توان به صورت نرم افزاری تعریف کرد که قادر است تصویر دیجیتال را اسکن کرده و قسمت های متعلق به چهره را برون یابی نماید. اعمال این نرم افزار روی صحنه های پویا یا ویدیوهای زنده بسیار دشوار است، زیرا چهره ها در موقعیت ها و عمق های مختلفی پدیدار می شوند.

برای ارزیابی یک صحنه، سیستم باید از چندین قسمت با ابعاد مختلف و به صورت همزمان نمونه برداری کند، اما این عمل به توان محاسباتی بسیار زیادی نیاز داشته و همچنین نرخ تشخیص اشتباه را افزایش می دهد.

برای کاهش سربار محاسباتی و خطا، اپل پیشنهاد می کند که اطلاعات عمق با الگوریتم تشخیص چهره ترکیب گردد. از نقشه عمق تصویر می توان برای تنظیم هوشمندانه مقیاس بخش های مختلف تصویر استفاده کرد تا همگی آنها به اندازه استاندارد چهره انسان به نمایش درآیند.

طبق این توضیحات، برای تشخیص عمق از سیستم تابش فروسرخ ویژه ای استفاده می شود که الگویی خاص را به صحنه تابانده و سپس از طریق پردازش نحوه انحراف این الگو، نقشه عمق میدان به دست می آید.

سیستم تشخیص عمق این پتنت بر اساس فناوری ردیابی حرکتی فروسرخ توسعه یافته توسط شرکت PrimeSense عمل می کند که در نمونه اولیه کینکت در اکس باکس نیز به کار گرفته شد.

گفتنیست پتنت امروز اپل راهکاری کلی برای تشخیص چهره انسان ارائه می دهد، اما از جزئیات بی بهره است. به عبارت دیگر با این سیستم می توان فهمید که چهره انسان در کادر قرار دارد، اما اینکه چهره متعلق به چه فردیست، میسر نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد_
    محمد_ | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    دوستان گروه زديم براي دوست داران موبايل از همه سايتا داريم جمع ميشيم جوين شيد
    yon.ir/7BJYA

مطالب پیشنهادی