ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

شاید موفق باشید و ندانید؛ نشانه های موفقیت کدامند؟

در دنیای پر زرق و برق امروز خیلی سخت است که با شنیدن واژه ی موفقیت، ذهن تان به سمت افراد مشهوری نرود که ویلاهای بزرگ یا جزیره هایی به نام خود دارند. در تحقیقی ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

در دنیای پر زرق و برق امروز خیلی سخت است که با شنیدن واژه ی موفقیت، ذهن تان به سمت افراد مشهوری نرود که ویلاهای بزرگ یا جزیره هایی به نام خود دارند. در تحقیقی که در آمریکا صورت گرفته، 90٪ مردم موفقیت را در شادی دانسته اند، نه دارایی ها، نه قدرت نه پرستیژ. با نگاهی ظریف تر می توان گفت 67٪ موفقیت را «داشتن بهترین ارتباط با خانواده و دوستان» تعریف کرده و 60٪ عامل زنده نگه داشتن شان را عشق ورزی به هم نوعان دانسته در حالیکه 20٪ موفقیت را پولدار بودن دانسته اند.

موفقیت واقعی این است که خود را به بهترین شکل بسازید. زیرا کار به واسطه ی شما ساخته می شود. هرچه شما بهتر باشید کارتان نیز بهتر می شود. در زیر نشانه های یک فرد موفق آورده شده است:

  • مرکز ثقل دنیا نبودن

آیا تا به حال افرادی را دیده اید که خود را مرکز ثقل دنیا و ارزش زندگی بقیه ی افراد را پس از خود می دانند؟ به این موفقیت نمی گویند. زمانی موفق خواهید بود که بتوانید با مردم همدردی و همدلی کنید و رویاهای آنها را همانند رویاهای خودتان با ارزش بدانید و نیز باور داشته باشید که بدون وجود دیگران موفق نخواهید شد.

  • مثبت اندیش بودن

دو فاکتور ضروری یک زندگیشاد، امید و مثبت اندیشی است. اگر به اتفاقات منفی گذشته فکر کنید انسان بداخلاق و ناراحتی خواهید شد. مثبت اندیشی به این معناست که همیشه نیمه ی پر لیوان را ببینید و بدانید آنقدر قدرت داریدکه بدترین موقعیت ها را به بهترین ها تبدیل کنید.

  • شکست را همیشگی ندانستن

تنها کسانی شکست نمی خورند که هرگز چیزی را امتحان نمی کنند. زمانی که شکست را مقدمه ی پیروزی بدانید و از آن درس بگیرید، انسان موفقی خواهید بود. در واقع سختی و تحمل شکست است که باعث می شود جریان را از زاویه ی دید دیگری ببینید و بتوانید مشکل تان را حل کنید.

  • چشم انداز وسیعی داشتن

رسم زندگی این است که به انسان سخت بگیرد. در سختی هاست که انسان ساخته می شود. اما شدت این سختی ها به دید افراد بستگی دارد. مثلا شخصی سختی را نگرفتن ترفیع می داند درحالیکه دیگری غذایی برای خوردن ندارد. اگر در بدترین شرایط به کسانی فکر کنید که شرایط سخت تری نسبت به شما دارند به یقین می توان گفت که فرد موفقی هستید.

  • در زمان نیاز کمک گرفتن

کمک نگرفتن نشانه ای از عدم بلوغ فکری فرد است. نیز اینکه شما از فاش شدن نقاط ضعف تان هراس ندارید زیرا به خوبی می دانید هیچ کس بدون کمک نمی تواند به موفقیت برسد.

  • بدانید همه زندگی، باخت نیست

زندگی الاکنگ نیست که اگر شخصی ببرد شما ببازید. یکی از نشانه های انسان های موفق این است که موفقیت دیگران را جشن می گیرند.

  • به حرف مردم اهمیت ندادن


زمانی که بدانید حرف مردم در همان حد است، حرف است. زمانی که پایبند به اصول و خواسته های تان باشید و در دنبال کردن رویاهای تان به مردم اهمیت ندهید مگر اینکه سودی برای تان داشته باشند، انسان موفقی خواهید بود.

  • بپذیرید مواردی را نمی توانید تغییر دهید و آنچه را می توانید تغییر دهید

به کسی که محتاطانه عمل می کند، منفی نگر نمی گویند. میان این دو تفاوت ظریفی وجود دارد. وقتی شرکت تعدیل نیرو می کند و شما جزء کسانی هستید که اخراج می شوند اگر زندگی تان را در افسوس و حسرت نگذرانید و بدانید فرصت های دیگری در زندگی تان پیش می آید که می تواند بهتر از فرصت قبلی باشد، موفق خواهید شد.

موفقیت در داشتن خانه ی بزرگ، ماشین گران قیمت و شکست نخوردن نیست. موفقیت واقعی فراتر از اینهاست و به شرایط وابسته نیست بلکه در درون شماست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    "موفقیت واقعی این است که خود را به بهترین شکل بسازید."
    دقیقا اومدم که همینو بنویسم دیدم خود مطلب به بهترین شکل نوشتتش.
    ممنون واسه مطلب

مطالب پیشنهادی