ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات چگونگی جاسوسی CIA از طریق تلویزیون های هوشمند سامسونگ

همانطور که احتمالاً پیش از این خوانده اید، ویکی لیکس امروز اسناد جدیدی را منتشر کرده که به جاسوسی گسترده «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا موسوم به CIA از طریق ابزارهای الکترونیکی اشاره می کند. بر ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

همانطور که احتمالاً پیش از این خوانده اید، ویکی لیکس امروز اسناد جدیدی را منتشر کرده که به جاسوسی گسترده «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا موسوم به CIA از طریق ابزارهای الکترونیکی اشاره می کند. بر اساس فایل های انتشار یافته، سازمان CIA از بدافزاری با نام Weeping Angel برای شنود به وسیله تلویزیون های هوشمند سامسونگ استفاده کرده که در سال 2014 با همکاری همتای انگلیسی خود یعنی MI5 کدنویسی شده است.

«متیو هیکی»، محقق امنیت و یکی از مؤسسان «هکر هاوس» توضیح می دهد که Weeping Angel همانند یک اپلیکیشن معمول و نه مانند نرم افزاری شبیه به یوتوب، به صورت غیر محسوس فعالیت کرده و اقدام به ضبط صدای محیط می کند. همچنین می تواند به رمز عبور شبکه وای فایی دسترسی پیدا کند که تلویزیون از طریق آن به اینترنت متصل شده است.

گفتنی است بدافزار مورد اشاره از این طریق می تواند شبکه وای فای قربانی را هک کرده و به تمام نام کاربری ها و رمز عبورهای ذخیره شده در مرورگر تلویزیون دست یابد. علاوه بر آن قابلیت دیگری نیز با عنوان «Fake Off» وجود دارد که حتی در زمان خاموش بودن تلویزیون نیز به شنود خود ادامه می دهد.

«هیکی» با بررسی یادداشت های CIA در مورد پروژه مذکور مشاهده کرد که در بخشی از آن به عدم کارایی روش های نصب از طریق USB در برخی از فیرمورهای خاص اشاره شده، بنابراین گمان می برد که Weeping Angel از طریق USB به تلویزیون رخنه کند. با این وجود او عنوان کرد که کماکان ممکن است راه هایی برای آلوده شدن تلویزیون از راه دور نیز وجود داشته باشد.

او در بخشی دیگر از سخنانش گفت:

به نظر می رسد ابزار مورد اشاره در حال توسعه است و هم اکنون با توجه به اسناد فاش شده قادر به ضبط ویدیو نیست اما باید گفت که این یک هدف برای پروژه مذکور است. بدافزار می تواند صداها را ثبت کند ولی قادر نیست آنها را بدون وقفه برای CIA استریم کند. در عوض آنها را روی تلویزیون ذخیره کرده و زمانی که CIA با وای فای هات اسپات به مکان باز گردد، تلویزیون آن را شناسایی کرده و فایل های ضبط شده را آپلود می کند.

لازم به ذکر است تاکنون سامسونگ از اظهار نظر در مورد اطلاعات فاش شده خودداری کرده اما در حال حاضر کاربران می توانند با بروزرسانی تلویزیون خود به آخرین نسخه ارائه شده توسط کمپانی کره ای، در امان باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    خب پس اون قدری که به نظر میاد جدی نیست. نیاز به حضور فیزیکی داره حداقل دوبار. یک بار برای نصب بدافزار یک بار برای جمع آوری اطلاعات

  • ناصر
    ناصر | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    عجب تلوزیونهای مزخرفی

    • Ebrahimi
      Ebrahimi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

      نمیشه گفت مزخرف،ولی اگر وصله های امنیتی جدید براش منتشر بشه و کمی بیشتر دقت بشه در امنیتشون حل میشه مشکلش ولی با این حال همیشه یک باگ پیدا میشه!

    • Behrouz Sharifi
      Behrouz Sharifi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

      شما فکر می کنید سیستمی و سامانه ای وجود دار که در صورت تمایل سازمان های اطلاعاتی امریکا براش شنود اطلاعات اونها بتونن مقاومتی انجام بدن ؟ چه در سطح نرم افزاری و چه در سطح مدیریتی !

مطالب پیشنهادی