ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو سوییچ در ژاپن و فرانسه هم فروشی قدرتمند را تجربه می کند

مهمترین المان موفقیت کنسول های گیمینگ، «بازی های ویدیویی» آن ها است و شاید ژاپنی به کمک The Legend of Zelda: Breath of the Wild توانسته باشند رکوردهای زیادی را جا به جا کنند اما ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

مهمترین المان موفقیت کنسول های گیمینگ، «بازی های ویدیویی» آن ها است و شاید ژاپنی به کمک The Legend of Zelda: Breath of the Wild توانسته باشند رکوردهای زیادی را جا به جا کنند اما مجموعا که به تمام عناوین کنونی پلتفرم جدید آن ها نگاه می کنید، متوجه می شوید نینتندو برای روزهای ابتدایی عرضه کنسولش بازی های زیادی را به دست بازیکن ها نرسانده است.

با وجود آنکه همین مسئله هم می توانست روی فروش این پلتفرم اثیرات منفی بگذارد ولی گزارشات نشان می دهند مردم استقبالی استثنایی از آن داشته اند. بعد از موفقیت های نسبتا خوب نینتندو سوییچ طی آمریکای شمالی و انگلستان، حالا نوبت به ژاپن رسیده که با توجه به اطلاعات به دست آمده آخرین کنسول نینتندو پس از 3 روز توانسته فروشش را به رقم 313.700 دستگاه برساند.

برای مقایسه بد نیست بدانید نینتندو سوییچ نه تنها از دیدگاه فروش هفته اولیه از Wii U و گیم کیوب پیشی گرفته بلکه با توجه به بازی های کم این کنسول و انتقادات بعضی ها از قیمت بالایش، اختلاف آن با Wii و 3DS که موفقیت های زیادی به دست آوردند هم اصلا به چشم نمی آید. جالب اینجاست ژاپن، آمریکا یا انگلستان تنها منطقه هایی نیستند که این پلتفرم درخشش داشته و برای فرانسه هم همین وضعیت را شاهد هستیم.

با اتکا به گفته های وب سایت Le Gifaro، نینتندو طی یک هفته توانست نزدیک به 105.000 دستگاه از کنسولش را به مردم فرانسه بفروشد که با این حساب، نینتندو سوییچ «بهترین افتتاحیه» را بین تمام کنسول های این منطقه داشته است. بزرگی این لقب را هنگامی می توانیم درک کنیم که بدانیم پلی استیشن 4 و اکس باکس وان بعد از یک ماه فروششان را به 240.000 و 126.000 رساندند.

نمی توانیم با این اطلاعات، آینده نینتندو سوییچ را تضمین کنیم. چون خیلی از کنسول ها فروش اولیه خوبی داشتند اما بعدها شکست خوردند. ولی با توجه به قابلیت های این کنسول و بازی هایی که بعدها برای آن عرضه خواهد شد، شاید حرف های یوبی سافت به حقیقت بپیوندد و نینتندو سوییچ از دیدگاه موفقیت به Wii نزدیک شود. جعبه گشایی دیجیاتو از نینتندو سوییچ را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

فروش کنسول ها در هفته ابتدایی عرضه آن ها [ژاپن]

NDS - 441.000
3DS - 371.000
Wii - 371.000
PS4 - 322.000
Switch – 313.700
Wii U - 308.000
PSP - 166.000
Gamecube - 134.000
PS3 - 88.000

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی