ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارشناسان امنیتی: اطلاعات مردم در امان هستند؛ تحت تاثیر فضای ملتهب قرار نگیرید

به دنبال افشای اطلاعات گسترده از فعالیت های هک و جاسوسی سازمان اطلاعات سیا توسط ویکیلیکس، فضای متشنج و ملتهب در میان کاربران موبایل های اندرویدی و همینطور مبتنی بر iOS ایجاد شده است. اما اغلب کارشناسان ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

به دنبال افشای اطلاعات گسترده از فعالیت های هک و جاسوسی سازمان اطلاعات سیا توسط ویکیلیکس، فضای متشنج و ملتهب در میان کاربران موبایل های اندرویدی و همینطور مبتنی بر iOS ایجاد شده است.

اما اغلب کارشناسان و به خصوص بهترین جیلبریک کننده های آیفون در جهان، ضمن تاکید بر یکی از بزرگترین موارد افشای امنیتی بعد از ماجرای ادوارد اسنودن، به مردم توصیه می کنند نگران نبوده و خود را درگیر جوسازی رسانه ها نکنند.

در همین راستا «ویل استرافش» یکی از کارشناسان امنیت موبایل که در زمینه شناسایی آسیب پذیری های iOS برای جیلبریک تخصص دارد معتقد است در حال حاضر کاربرانی که از نسخه 10 به بالای iOS بهره می برند در امنیت کامل به سر برده و نگران نباشند.

در سوی مقابل «نیکولاس ویور» رهبر گروه محققین امنیت شبکه دانشگاه کالیفرنیا نیز بر این باور است که حجم اطلاعات افشا شده آن قدرها هم زیاد نبوده و چیز غیرمنتظره ای لو نرفته است؛ بلکه رسانه ها قصد دارند شلوغش کنند.

گفتنی است ویکیلیکس مدعی شده بخش اعظمی از موارد هک انجام شده از سوی سازمان سیا، از طریق دسترسی و نفوذ به اپلیکیشن هایی مانند «سیگنال»، «واتس اپ»، «تلگرام»، «ویبو»، «کانفید» و «کلاکمن» اتفاق افتاده است.

در همین رابطه استرافش می گوید هک اپلیکیشن های رمزنگاری شده ی فوق به این سادگی ها نیست و اسناد ویکیلیکس برداشت اشتباهی از قضیه دارد. چراکه رخنه امنیتی صورت گرفته به اپلیکیشن های اندروید و iOS صرفاً شخصیت خاصی را هدف قرار نداده و مجموع تلاش ها نیز در حد یک هک گسترده نبوده، بلکه می توان آن را مانند فعالیت عمومی یک گروه تحقیق و توسعه کوچک دانست.

به علاوه لازم به ذکر است اسناد ویکیلیکس نشان می دهد تمام اقدامات امنیتی علیه کاربران به لطف استفاده از نسخه های قدیمی تر و پچ نشده اپلیکیشن های مذکور انجام گردیده است.

بنابراین به طور کلی پیشنهاد می شود ضمن آپدیت نگه داشتن نرم افزارها و سیستم عامل های خود، نگرانی و واهمه ای به خود راه ندهند و این مسئله را هم در نظر داشته باشند که فعالیت های این چنینی صرفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر انجام می شود، نه مسائل مخاطره آمیز.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ebrahimi
    Ebrahimi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    غلط کرده از خودت اکسپولیوت که باعث افشای باگ در تلگرام هست میشه بخش پیامکی و حتی شاید بخش های حساس رو مورد نفوذ قرار داد و شخص با ارسال این کد به دستگاه و ران کردن اون می تونه گوشی مذکور رو هک کنه.

    • | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

      ملت اگه واسه کلود تلگرام پسورد بذارن، احدالناسی نمیتونه به اکانتشون دسترسی داشته باشه

      • Ebrahimi
        Ebrahimi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

        بله دقیقا اگر همه کاربرها دقت کنند و این چیزا رو رعایت کنند امنیتشون بالا می ره ولی خوب هیچ وقت نمیشه گفته در حوضه تکنولوژی امنیت صد در صد هست!

    • armin
      armin | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

      کافر همه رو ب کیش خود پندارت

مطالب پیشنهادی