ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با معماری PowerVR Furian، آیفون های بعدی از گرافیک 4K پشتیبانی خواهند کرد

کمپانی Imagination Technologies اخیراً از PowerVR Furian، نسل بعدی معماری پردازشگرهای گرافیکی خود رونمایی کرده که می تواند باعث افزایش چشمگیر عملکرد گرافیکی و بهینه سازی مصرف انرژی شده و احتمالاً کارکرد آیفون های بعدی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

کمپانی Imagination Technologies اخیراً از PowerVR Furian، نسل بعدی معماری پردازشگرهای گرافیکی خود رونمایی کرده که می تواند باعث افزایش چشمگیر عملکرد گرافیکی و بهینه سازی مصرف انرژی شده و احتمالاً کارکرد آیفون های بعدی را نیز بهبود می دهد.

معماری PowerVR Furian می تواند بهبودی 70 الی 90 درصدی در عملکرد دستگاه به هنگام گیمینگ ایجاد کند و عملکرد شیدرها را تا 35 درصد در قیاس با پردازشگر گرافیکی Series7XT Plus فعلی که از معماری PowerVR Rogue بهره می برد افزایش می دهد.

کمپانی مورد اشاره تایید کرده که این معماری، از گرافیک های 4K پشتیبانی می کند و زیر بنای لازم برای پشتیبانی مدل های جدید آیفون از گیمینگ با رزولوشن بالاتر و دیگر فعالیت های سنگین گرافیکی، مانند واقعیت مجازی یا افزوده و یادگیری ماشینی را فراهم می آورد.

اپل به عنوان چیپ گرافیکی موبایل های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، از نسخه شخصی سازی شده Series7XT Plus بهره گرفت و بسیاری از مدل های قبلی آیفون بر مبنای معماری PowerVR Rogue توسعه یافتند؛ بنابراین بعید نیست که اپل به استفاده از معماری جدیدتر PowerVR Furian در آیفون های بعدی خود روی آورد.

به گفته Imagination Technologies، نخستین پردازشگرهای گرافیکی مبتنی بر Power VR Furian، مانند Series8XT اوایط سال جاری میلادی رونمایی خواهند شد اما نمی توان انتظار بهره گیری از این معماری را در آیفون 2017 اپل داشت؛ چرا که به گفته کمپانی مورد اشاره، دستگاه های موبایل بهره مند از Furian در زودترین حالت، طی ماه های پایانی سال 2018 به بازار خواهند آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمید
    حمید | ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

    با این وضعیت رونمایی ایفون میره واسه سال دیگه.اپل هم گیر این شرکته لامصب

مطالب پیشنهادی