ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ImageTranslateBot؛ رباتی برای ترجمه ی عکس نوشته ها به زبان های مختلف

امروزه با گسترش اینترنت و ارتباط کاربران آن با یکدیگر، وجود مترجمی قدرتمند برای تبدیل متون یک زبان به زبان دیگر امری مهم و حیاتی تلقی می شود. از این رو سرویس های بزرگی چون ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

امروزه با گسترش اینترنت و ارتباط کاربران آن با یکدیگر، وجود مترجمی قدرتمند برای تبدیل متون یک زبان به زبان دیگر امری مهم و حیاتی تلقی می شود. از این رو سرویس های بزرگی چون گوگل ترنسلیت با پشتیبانی از زبان های زنده دنیا قادر هستند مکالمه های روزمره های شما را به هر زبانی ترجمه نمایند.

در رابطه با همین موضوع اپلیکیشن های قدرتمندی چون Word Lens Translator به وجود آمده اند که با بهره گیری از الگوریتم های قدرتمند خود قادر به ترجمه ی متون داخل تصاویر هستند. در مطلب معرفی ربات امشب قصد داریم ابزاری مشابه را برایتان معرفی کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی خلاق و نوآوری چون تلگرام، ربات ها نیز هر روز شکل و رنگ تازه ای به خود می گیرند. امروز و در یکی دیگر از سری معرفی ربات های تلگرام قصد داریم ربات ImageTranslateBot@ را برایتان معرفی کنیم؛ ربات مذکور با دارا بودن الگوریتم های پیشرفته می تواند عکس نوشته های شما را به زبان های مختلف ترجمه کند.

برای دسترسی به این ربات کافی است از آیدی ImageTranslateBot@ استفاده کرده و یا روی این لینک کلیک کنید.

با باز شدن صفحه ی ربات روی start/ کلیک کنید. با انجام این کار ربات اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما می گذارد.

پس از آن می توانید با ارسال دستور tolang/ زبانی که می خواهید متن داخل تصویر به آن ترجمه شود را انتخاب نمایید. همچنین با ارسال دستور listlang/ لیست زبان هایی که این ربات از آن ها پشتیبانی می کند، برایتان لیست خواهد شد. ImageTranslateBot@ قادر است متون شما را به زبان های زنده ای چون فارسی، انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، چینی و... ترجمه کند.

یکی از عمده مشکلات ربات ImageTranslateBot@ دقیق نبودن آن در برخی موارد است. به عبارت دیگر گاهی اوقات با ارسال عکس نوشته، اگر متون داخل تصاویر با تحریر خاصی نوشته شده باشند، ربات مذکور قادر به تشحخیص برخی کلمات و ترجمه آن ها نیست. در همین رابطه گاهاً ممکن است با ترجمه هایی بی ربط مواجه شوید.

این در حالیست که می شود از ربات مورد نظر جهت استخراج متن از عکس نیز استفاده کرد. برای انجام این کار کافیست زبان انتخابی شما با زبان عکس نوشته یکی باشد. ربات ImageTranslateBot@ در این مورد از خطای کمتری برخوردار بوده و می تواند تقریباً می تواند این کار را برای شما بی نقص انجام دهد.

همانطور که پیش تر نیز گفتیم، قصد داریم به صورت هفتگی ربات های مختلف تلگرام را به شما معرفی کنیم. پس این بهترین فرصت برای شماست تا اگر ربات جالب و جذابی می شناسید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ghasemi
    ghasemi | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    سلام ببخشید این ربات قبلا کار میکرد الان هیچکاری نمیکنه و استارت رو که میزنم اصلا هیچی نمیاد و کار نمیکنه اصلا

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

    جالب بود ممنون?

مطالب پیشنهادی