ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درز تصویر واقعی گلکسی s8 سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ و حذف سنسور اثر انگشت در موبایل های آینده

خیلی زود گذشت؛ از سال 2011 میلادی و موبایل «موتورولا اتریکس» که برای اولین بار از یک حسگر اثر انگشت استفاده کرد، زمان به نحوی سپری شده که حالا حتی مدل های ارزان قیمت نیز ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

خیلی زود گذشت؛ از سال 2011 میلادی و موبایل «موتورولا اتریکس» که برای اولین بار از یک حسگر اثر انگشت استفاده کرد، زمان به نحوی سپری شده که حالا حتی مدل های ارزان قیمت نیز به این سیستم امنیتی مجهز هستند.

واکنش ها نسبت به این مکانیزم هم در گذر زمان تغییر کرده؛ ابتدا مردم تصور می کردند اضافه شدن یک سنسور اثر انگشت به موبایل امری بیهوده است، اما الان بدون آن به هیچ وجه نمی توانند از دستگاهشان استفاده کنند.

با همین تفاسیر می دانیم که این روزها سخن از حذف سنسورهای اثر انگشت و استفاده از حسگرهای عنبیه و چهره یا جایگذاری تکنولوژی های جدیدی که در بطن نمایشگر قرار می گیرند به میان می آید.

همانطور که چندی پیش در دیجیاتو خواندید، شواهد حاکی از آن است که اپل می خواهد در آیفون 8 ضمن بهره مندی از سنسور تصویربرداری سه بعدی، سنسور اثر انگشت را در نمایشگر قرار داده و فرآیند تایید هویت کاربر را تسریع کند.

در حالی که گمانه هایی مشابه در رابطه با گلکسی اس 8 نیز وجود داشت اما به موجب تاریخ عرضه نزدیک امکان پذیر نشد، گفته می شود سامسونگ بعد از این برای همیشه با سنسورهای اثر انگشت خداحافظی می کند.

ساعاتی پیش یکی از افشاکننده های اینترنتی در توییت اخیرش مدعی شده یکی از کارکنان سامسونگ گفته «ما دیگر از اثر انگشت استفاده نخواهیم کرد، منسوخ شده».

بنابراین این مسئله را یا می توان به پیشرفت تکنولوژی های شناسایی چهره و عنبیه چشم مرتبط دانست، یا استفاده از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت کاربر در بطن نمایشگر. بنابراین بهتر است با دقت بیشتری منتظر گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 9 باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • مهران طاهری
    مهران طاهری | ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

    خدا کنه جفتشو بزارن هر کس خودش انتخواب کنه و اگر لازم باشه عینکو برداریم خیلی بد میشه

    • Ali Sh
      Ali Sh | ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

      لازم نیست برداری

  • Morteza
    Morteza | ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

    دور از ذهن نیست . اما باید برای پرداخت هم راه حلی ارائه بدن ، نمیشه موقع پرداخت خوابید رو کارت خوان که :)
    فک کنم اس8 با اون همه سنسور بالاش یه فکری برا لنز چشمی ، عینک ، نور و فاصله تا صورت برای عنبیه کرده باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی