ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به کمک ماهواره های نظارتی، به صورت تصویری در سیاره زمین جستجو کنید

در همین لحظه ای که در آن زندگی می کنیم به قدری ماهواره های تصویربرداری از سطح زمین در مدار سیاره قرار دارند که کسی نمی داند به چه دردی می خورند. شرکت Planet Inc ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

در همین لحظه ای که در آن زندگی می کنیم به قدری ماهواره های تصویربرداری از سطح زمین در مدار سیاره قرار دارند که کسی نمی داند به چه دردی می خورند.

شرکت Planet Inc در حال حاضر بیش از 150 دوربین مدارگرد دارد که هر کدام به اندازه یک جعبه کفش هستند؛ استارتاپ DigitalGlobe نزدیک به 5 سنسور نظاره گر به اندازه کامیون دارد و هر روز استارتاپ ها و شرکت های دیگری به این جمع اضافه می شوند.

اما چه استفاده ای می توان از این دوربین ها و ماهواره ها کرد؟ استارتاپ Descartes Labs که وظیفه نظارت بر کیفیت محصولات و تجهیزات اقتصادی ملل مختلف به کمک ماهواره را برعهده دارد، ابزاری ساخته که فرآیند مورد بحث را تسهیل می بخشد.

پلتفرم جدید این شرکت که Geovisual Search نام داشته و رایگان است به کاربر و محققان اجازه می دهد ضمن مشاهده تصاویر کره زمین، بخش های مورد نظرشان مانند تانکرهای نفت، مجموع مزارع، کانتینرهای حمل و نقل و سایر را جستجو کرده و موارد مشابه در سراسر جهان را بیابند.

به کمک این بستر از آمریکا و چین گرفته تا سراسر دنیا، می توان بر وضعیت بخش های مختلف نظارت کرد و تغییر و تحولات روزمره آنها را به صورت دقیق مشاهده نمود. برای تجربه این سیستم کافی است به وب سایت رسمی Geovisual Search مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی