ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

راهکار ساده افراد موفق برای یک بازنشستگی خوب

جی پی لوینگستون همانند همه ی جوان های نیویورکی در سن 28 سالگی به تفریح و گشت و گذار در شهر می پردازد اما برخلاف آنها با دو میلیون دلار در بانک بازنشسته می شود. او ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

جی پی لوینگستون همانند همه ی جوان های نیویورکی در سن 28 سالگی به تفریح و گشت و گذار در شهر می پردازد اما برخلاف آنها با دو میلیون دلار در بانک بازنشسته می شود.

او به مدت 7 سال در صنعت مالی کار کرد و سپس به مقام ارشد کارخانه رسید. طبق گفته خودش، 40٪ پولش را سرمایه گذاری کرده و 60٪ آن سود خالص است. آرزوی همیشگی اش بازنشستگی در جوانی بوده و حالا به این آرزو رسیده است:

«شما می توانید هر چه بخواهید را بدست آورید. اگر یک کار ثابت بخواهید یا اصلا نخواهید کار کنید. رویایی که من همیشه در دبیرستان دنبال می کردم این بود که چگونه در جوانی آنقدر پولدار شوم تا دیگر مجبور به کار کردن نباشم و بازنشست شوم؟»

اکنون او سالانه 100 هزار دلار درآمد دارد و 70٪ آن را پس انداز می کند. با اینکه هر سال سرمایه اش افزایش می یابد اما سبک زندگی خود را تغییر نمی دهد و بیشترین درصد پولش را پس انداز می کند تا به هدفش برسد.

او با یافتن استقلال مالی، هر روز به همراه سگش به کنار رودخانه رفته و در حین قدم زدن برنامه ی روزش را می نویسد و سپس روی وبلاگش کار می کند.

با اینکه نیویورک دومین شهر گران جهان است اما او راه هایی برای لذت بردن از زندگی شهری و پس انداز کردن پولش پیدا کرده است:

  • بیشترین پول را خرج چه چیزی می کنید؟ آن را حذف کنید

میانگین مردم آمریکا بیشترین هزینه را صرف سه چیز می کنند: خانه، حمل و نقل و غذا. Livingston توانست با مدیریت خوب این مخارج را کم کرده و 70٪ درآمدش را پس انداز کند. با اینکه می توانست در اوایل دهه ی سوم رندگی اش از پس مخارج یک خانه ی عالی بربیاید اما در طبقه ی سوم آپارتمانی به همراه همسرش زندگی می کرد و ماهانه 1050 دلار برای اجاره ی آن می دهد. (که یک اجاره ی معمولی در نیویورک است.)

او در این باره می گوید:

« اکثر دوستانم 400 تا 600 دلار بیشتر از هزینه ای که من برای اجاره ی منزلم می دهم پرداخت می کنند. اما من با این کار 7000 دلار در سال پس انداز می کنم و آنها نه.»

او و همسرش امروز در یک آپارتمان 30 متری در West Village زندگی می کنند و ماهانه 2400 دلار می پردازند.

شما نیز باید ببینید ماهانه برای چه چیزی پول زیادی خرج می کنید و سپس راهی برای کم کردن هزینه های آن بیابید.

  • مبلمان دست دوم بخرید

او اغلب لوازم منزلش را از سایتی که لوازم دست دوم دارد می خرد. لوینگستون می گوید در نیویورک افراد زیادی سالانه منزل شان را عوض می کنند و چون در منزل جدید به وسایل قدیمی نیاز ندارند، آنها را می فروشند.

او می گوید با خرید وسایل دست دوم 50٪ از پولش را پس انداز می کند.

  • از شلوغی شهر استفاده کنید

در نیویورک تنوع به معنای واقعی وجود دارد. رستوران ها، کافی شاپ ها و اماکن زیاد با تنوع پولی فراوانی نیز وجود دارند که لازم نیست برای وقت گذراندن با دوستان به کافی شاپ گرانی رفت. بلکه می توان در یک مکان شیک و ارزان نیز وقت گذراند.

  • قیمت هر چیز را به ازای کاری که کرده اید محاسه کنید

او به هنگام خرید به این فکر می کند که چند ساعت باید کار کند تا بتواند آن جنس را بخرد. برای مثال اگر شما 20 دلار به ازای هر ساعت کار دریافت می کنید، آنگاه ارزش یک گوشی آیفون 700 دلاری به اندازه ی 35 ساعت کاری هفته ی شماست. یا 100 دلار در یک مهمانی خرج کردن معادل 5 ساعت و یک بلوز 40 دلاری معادل 2 ساعت کاری است. سپس از خود بپرسید: آیا این جنس ارزش این همه زحمت شما را دارد؟

او می گوید:

« به طور خلاصه اگر نگرش تان به پول خرج کردن را تغییر دهید، سبک زندگی و خریدتان نیز عوض می شود.»

برای مثال اگر 5 دلاری که برای لاته به طور روزانه پرداخت می کنید را حذف کنید، 1825 دلار در سال پس انداز کرده اید. فکر کنید در 10 سال این مبلغ به 33000 دلار نیز می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی