ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با ایجاد محدودیت برای کدهای جاوا اسکریپت مصرف باتری مرورگر کروم را کاهش می دهد

اپرا و مایکروسافت مدتی است برای به دست آوردن عنوان کم مصرف ترین مرورگر اینترنت با یکدیگر جدال می کنند و حالا گوگل هم که چندان در این زمینه خوش نام نیست، به میدان مبارزه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

اپرا و مایکروسافت مدتی است برای به دست آوردن عنوان کم مصرف ترین مرورگر اینترنت با یکدیگر جدال می کنند و حالا گوگل هم که چندان در این زمینه خوش نام نیست، به میدان مبارزه وارد شده است.

بر همین اساس در نسخه ی 57 از گوگل کروم شاهد هستیم که شرکت سازنده تلاش کرده با بهینه تر کردن عملکرد تایمر های جاوا اسکریپت، میزان مصرف مرورگر را کاهش دهد.

این تایمرها در بسیاری از وب سایت ها از جمله خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی وجود دارند و برای تازه سازی محتوای صفحه مورد استفاده قرار می گیرند. اما مشکل از جایی آغاز می شود که طراحان وب سایت این قابلیت را بیش از حد در صفحات خود به کار می گیرند و این موضوع مصرف باتری دستگاه را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

در نسخه ی 57 شاهد هستیم که گوگل با اعمال محدودیت، اجازه نمی دهد که تایمر جاوا اسکریپت برگه هایی از مرورگر که در پس زمینه هستند، بیشتر از 1 درصد توان پردازنده ی دستگاه را اشغال نمایند.

البته در این صورت، صفحه هنگامی که در پس زمینه قرار داشته باشد بروزرسانی نمی شود یا کمتر می شود، اما با مراجعه ی کاربر، محتوا بروزرسانی خواهد شد و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

توسعه دهندگان مرورگر کروم می گویند این روش 25 درصد فعالیت برگه های پس زمینه ی مرورگر را کاهش می دهد و این موضوع به معنای مصرف کمتر باتری خواهد بود.

البته گفتنی است که استثناء هایی هم وجود دارد و این موضوع برای مثال برگه های پس زمینه که در حال پخش موسیقی یا ارتباط همزمان با WebSockets یا WebRTC باشند را شامل نمی شود.

گوگل در این زمینه برنامه های بیشتری هم دارد که بخشی از آنها را اعلام کرده است، از جمله اینکه در سه ماهه ی چهارم سال جاری میلادی قرار است تمام تایمر های جاوا اسکریپت پس زمینه در تلفن های هوشمند پس از 5 دقیقه به طور کامل غیر فعال گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی