ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

عنکبوت ها هر سال دو برابر انسان ها غذا می خورند

عنکبوت ها موجوداتی چندان دوست داشتنی این نیستند؛ این حشرات کوچک توانسته اند لقب نفرت انگیز ترین یا وحشت آورترین موجودات کره خاکی را به خود اختصاص دهند. حالا دانشمندان به کشف تازه ای رسیده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

عنکبوت ها موجوداتی چندان دوست داشتنی این نیستند؛ این حشرات کوچک توانسته اند لقب نفرت انگیز ترین یا وحشت آورترین موجودات کره خاکی را به خود اختصاص دهند. حالا دانشمندان به کشف تازه ای رسیده اند که ممکن است به این تنفر دامن بزند. به گفته این محققین، عنکبوت ها به صورت سالانه چیزی بین 400 الی 800 میلیون تُن از گوشت طعمه های خود را می خورند؛ و موضوع زمانی جالب می شود که بدانیم تنها بالغ بر 25 میلیون تن عنکبوت روی سیاره زمین وجود دارد.

اما همه چیز به همین محدود نمی شود. مقدار غذای مصرفی عنکبوت ها زمانی بیشتر به چشم می آید که بدانیم انسان ها در سال، نزدیک به 400 میلیون تن گوشت و ماهی مصرف می کنند. در همین حین وال ها، بزرگترین موجودات شناخته شده جهان، سالانه نزدیک به 280 الی 500 میلیون تن و مرغ های ماهی خوار تنها 70 میلیون تن از ماهی ها و دیگر موجودات ساکن دریا تغذیه می کنند.

این کشف مسلماً سبب می شود تا عنکبوت ها، بی آبروتر از سابق جلوه کنند؛ اما در عین حال نشان می دهد که این شکارچی های به ظاهر کوچک، چه توانایی های منحصر به فردی دارند.

البته نباید اهمیت عنکبوت ها در سیستم طبیعت را نیز فراموش کرد. در واقع می توان به عنکبوت ها به عنوان حشره کش های طبیعی نگاه کرد که جمعیت پرشمار حشرات را تحت کنترل نگه می دارند. داشنمندان در حقیقت عقیده دارند که به هیچ وجه نباید به این خبر به چشم بدبینی نگاه کرد و چنین آمار تعجب آوری، بیش از پیش بر اهمیت وجود عنکبوت ها روی کره خاکی صحه می گذارد.

البته جای نگرانی وجود ندارد؛ عنکبوت ها در چرخه زندگی طبیعی، خود نیز طعمه موجوداتی دیگر می شوند. در حال حاضر چیزی بین 8 الی 10 هزار موجود شناخته شده که وجود دارد که تنها برای بقا از عنکبوت ها تعذیه می کنند و 3 الی 5 هزار پرنده نیز از هر چندگاهی هوس می کنند عنکبوت ها را در منوی غذایی خود جای دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • enitocine
    enitocine | ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

    میانگین حجم گوشت مصرفی انسان در سال ۴۰۰ میلیون تن نمیشه مگر اینکه تو هر ثانیه ۱۲۶۸۴ کیلوگرم گوشت بخوره
    که فکر نمیکنم این کارو بکنه?

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

    چرا توی متن به نفرت انگیز بودن عنکبوت ها تاکید داره؟من به شخصه عاشق عنکبوت ها هستم،عاشق نوع تار بستنشون،جنس تارشون،انواع بسیار هیجان انگیزشون.بعضی عنکبوت ها کارهایی میکنن که ادم باورش نمیشه.ا گه قرار باشه حیوون یا به عبارتی حشره ی خونکی داشته باشم عنکبوتو انتخاب میکنم،البته اگه از هزینه خورد خوراکش بر بیام??

مطالب پیشنهادی