ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فضانوردان روسیه برای فرود روی ماه آماده می شوند

ناسا و دولت آمریکا تنها سازمان هایی نیستند که چشم خود را به ماه دوخته اند؛ سازمان فضایی فدرال روسیه هم با استخدام جمعی از فضانوردان، به دنبال تحقق نخستین فرود قمری خود است. این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

ناسا و دولت آمریکا تنها سازمان هایی نیستند که چشم خود را به ماه دوخته اند؛ سازمان فضایی فدرال روسیه هم با استخدام جمعی از فضانوردان، به دنبال تحقق نخستین فرود قمری خود است. این سازمان به دنبال شش الی هشت کارآموز با سابقه فعالیت در زمینه مهندسی و هونوردی یا چند فضانورد با تجربه در صنعت فضانوردی می گردد تا فاز نخست برنامه های خود را کلید بزند.

تمام کاندیدهای احتمالی، باید چندین آزمون روان شناسی و تست های گوناگون فیزیکی و دارویی را پشت سر بگذارند تا وارد پروسه گزینش شوند. پس از این، هشت فضانورد برگزیده تحت تمرینات سخت و فشرده ای قرار می گیرند تا در نهایت، چهار نفر باقی بمانند؛ این چهار نفر، مسئولیت هدایت نسل بعدی فضاپیمای چندبار مصرف Federatsiya را عهده دار خواهند بود.

از آن جایی که پرواز به فضا از لحاظ ذهنی و فیزیکی می تواند بسیار دشوار باشد، سازمان فضایی فدرال روسیه به دنبال افرادی با تناسب اندام بسیار بالا است. افراد داوطلب باید کمتر از 35 سال سن داشتند باشند، حداقل 1.25 متر قد داشته و وزنشان فراتر از 90 کیلوگرم نرود.

به گفته یکی از سخنگویان این سازمان فضایی، محدودیتی از لحاظ جنسیت و رنگ پوست وجود نداشته و هرکسی می تواند در این برنامه مشارکت داشته باشد. نخستین فرود قمری روسیه قرار نیست در تاریخی زودتر از سال 2031 میلادی صورت گیرد، اما سازمان فضایی روسیه برنامه دارد که نخستین پرواز آزمایشی خود را در سال 2023 در پایگاه جدیدش به انجام رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • jalal
    jalal | ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

    70 سال دیر اقدام کردن ! باید برن ماهنورد 70 سال پیش آمریکا رو لنگ بکشن برگردن !

    • milad hasani
      milad hasani | ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

      من که هنوز ام. که هنوزه مطمئن هستم پروژه آپولو آمریکا دروغی بیش نیست.

  • armin
    armin | ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

    برن دیگه برنگردند

مطالب پیشنهادی