ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دسترسی به دستیار هوشمند الکسا از طریق اپلیکیشن iOS آمازون هم ممکن شد

آمازون از ساعاتی پیش انتشار آپدیت مهمی را برای اپلیکیشن iOS خود آغاز نموده است. با نصب این به روز رسانی، کاربران آیفون می توانند پس از باز کردن اپ با اشاره روی آیکن میکروفون در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

آمازون از ساعاتی پیش انتشار آپدیت مهمی را برای اپلیکیشن iOS خود آغاز نموده است. با نصب این به روز رسانی، کاربران آیفون می توانند پس از باز کردن اپ با اشاره روی آیکن میکروفون در بالای صفحه، به امکانات دستیار هوشمند مبتنی بر فضای ابری آمازون یعنی «الکسا» دسترسی پیدا کنند.

شما می توانید از الکسا برای ردیابی سفارشات در آمازون، چک کردن وضعیت هوا، دریافت نتایج مسابقات ورزشی و کارهای متنوع دیگر استفاده کنید. تنها نکته منفی اینجاست که الکسای تعبیه شده در اپ آمازون از API Door Lock پشتیبانی نمی کند و به همین خاطر نمی توان آن را برای باز و بسته کردن قفل های هوشمند Vivint و Kwikset به کار گرفت.

شهرت الکسا روز به روز در حال بیشتر شدن است. موتورولا ماه گذشته وسیله جانبی ماژولاری به نام Moto Mod معرفی کرد که از یک اسپیکر پیشرفته و مجهز به الکسا بهره می برد. همچنین باید انتظار داشته باشیم که از سال آینده روی تمام موبایل های سری Moto Z این کمپانی دستیار الکسا به طور پیش فرض نصب شده باشد. ضمنا به احتمال زیاد نسخه آمریکایی هوآوی Mate 9 هم میزبان الکسا به عنوان یک اپلیکیشن بومی خواهد بود.

گفتنی است که رقابت دستیارهای هوشمند مجازی همچون سیری، گوگل اسیستنت، کورتانا و الکسا این روزها به شدت داغ شده، و در آینده نزدیک هم با ورود دستیارهای Bixby سامسونگ و احتمالا Viki نوکیا در گود این مبارزه شاهد رقابت تنگاتنگ و داغ تری در حوزه دستیارهای دیجیتالی خواهیم بود.

برای دانلود آخرین نسخه اپلیکیشن آمازون برای iOS همین حالا به اپ استور مراجعه کنید. البته اگر به روز رسانی برایتان عرضه نشده بود نگران نباشید، چرا که انتشار این آپدیت تا پایان این هفته برای سراسر دنیا ادامه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی