شرکت Unity از کاهش تحریم علیه کاربران ایرانی خبر داد

کمپانی خوش نام یونیتی که موتور بازی سازی قدرتمندی را توسعه داده و پشتیبانی می کند، از 4 سال پیش کاربران ایرانی را به دلیل تحریم های ایالات متحده آمریکا محدود کرده بود اما خبر خوش آنکه اخیرا این محدودیت ها کاهش یافته اند اما متاسفانه هنوز به طور کامل لغو نشده اند.

شرکت Unity Technologies سال 2004 در دانمارک تاسیس شد و سپس در سال 2009 به سان فرانسیسکو نقل مکان کرد تا در سیلیکون ولی به ادامه فعالیت های خود بپردازد. به همین دلیل، این شرکت که حالا تحت قوانین آمریکا اداره می شود، تابع تحریم ها نیز هست.

مهدی بهرامی که در حال حاضر روی بازی «انگاره» کار می کند، شب گذشته در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد: «بالاخره! پس از چهار سال حالا ما به ورژن رایگان یونیتی دسترسی داریم.»

البته، یونیتی همچنان محدودیت هایی را برای کاربران ایرانی در نظر گرفته که می توان امیدوار بود در آینده این محدودیت ها نیز برای کاربران ایرانی رفع گردد. پس از ورود به فروشگاه یونیتی بدون نرم افزارهای تغییر دهنده IP، با نوشته زیر روبرو می شوید:

بسیاری از بازی سازهای مستقل در سراسر جهان از موتور بازی سازی Unity برای توسعه محصولات خود استفاده می کنند و عدم دسترسی ایرانی ها به این برنامه اتفاق خوشایندی برای هیچ کس نبود.

قطعا با وجود دسترسی بازی سازهای ایرانی به این ابزار، می توان انتظار محصولات بیشتر و بهتری از سوی شرکت های فعال در زمینه بازی سازی را داشت.

منبع:
@bahrami_

مطالب مرتبط

یوبیسافت بابت انتشار پر اشکال Assassin's Creed Unity از طرفداران با محتوای رایگان عذرخواهی می کند

یانیس مالات، مدیر اجرایی یوبیسافت مونترال و یوبیسافت تورنتو در وبلاگ این شرکت، بابت مشکلات فراوان Assassin's Creed Unity از طرفداران و خریداران بازی رسما عذرخواهی کرد و وعده ی محتوای رایگان داد. Assassin's Creed Unity در تاریخ 18 نوامبر منتشر شد و متاسفانه نتوانست زیر بار تبلیغات گسترده ای که برایش انجام شده بود دوام بیاورد.... ادامه مطلب

آنریل انجین جدید پوست صورت را به طرز شگفت انگیزی طبیعی جلوه می دهد

ساخت و تولید چهره های واقع گرایانه در فیلم ها با جلوه های ویژه گسترده کار چندان سختی نیست، شاید نیازمند تجهیزات و دانش بالایی باشد اما ساخت همان چهره در یک بازی ویدیویی امری نیست که آن را بتوان به سادگی دریافت نمود. به هر روی تجهیزات بازی سازی هم روز به روز پیشرفته تر... ادامه مطلب

بازی سازی از صفر؛ چگونه بدون تجربه قبلی بازی بسازیم؟ [قسمت اول]

هر موج جدیدی که وارد کشورهای پیشرفته می شود، با تاخیر چند ده ساله به کشور ایران می آید. بازی های ویدیویی هم به چنین سرنوشتی دچار شد؛ ابتدا فلسفه بازی های ویدیویی زیر سوال رفت و از سمت حکومت و رسانه ها با آن مخالفت شد. بعد از فهمیدن پتانسیل آن، دولت تازه تصمیم... ادامه مطلب

اتودسک از موتور بازی سازی Stingray پرده برداشت

اتودسک را احتمالا به سبب ابزارها و نرم افزارهای فوق العاده ای که برای طراحی دارد می شناسید اما این کمپانی هیچ وقت تا به امروز، مستقیما در مسیر و پروسه ساخت بازی دخالت نداشته. شرکت مذکور امروز از Stingray، موتور بازی سازی ای که بر پایه Bitsquid (موتور بازی سازی دیگری که سال گذشته... ادامه مطلب

۲۲ درصد از جمعیت بازی سازها را زنان تشکیل داده اند

مایکل گالاگر، مدیرعامل سازمان Entertainment Software Association چند روز پیش و در جریان مراسم DICE حاضر شد و از تعداد بسیار کم جمعیت بازی سازان زن سخن گفت. ESA که هر ساله نقشی اصلی در برگزاری کنفرانس ها و نمایشگاه E3 دارد و آمار و ارقامی دقیق از بازار ایالات متحده آمریکا ارائه می کند، از... ادامه مطلب

مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران آغاز شد

به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره بازی های رایانه ای تهران، مهلت ارسال آثار از 10 خرداد ماه آغاز شده و تا آخرین روز همین ماه ادامه خواهد داشت. بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزارکننده این جشنواره خواهد بود. نکته قابل توجه در مورد این جشنواره، عدم دسته بندی بازی ها به دو بخش مستقل و... ادامه مطلب

نظرات ۳

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود