ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

اهدافی که هر کارآفرین باید هر سال نو داشته باشد چه هستند؟

با فرا رسیدن سال نو، اهداف یک کارآفرین نیز رنگ جدیدی به خود می گیرند. در مسیر موفقیت، یک کارآفرین هم باید خودسازی کند هم شرکتش را بسازد. از این رو همواره عادات و رفتارهایی ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

با فرا رسیدن سال نو، اهداف یک کارآفرین نیز رنگ جدیدی به خود می گیرند. در مسیر موفقیت، یک کارآفرین هم باید خودسازی کند هم شرکتش را بسازد. از این رو همواره عادات و رفتارهایی هستند که باید تغییر دهد یا هدف های کوتاه و طولانی مدت تعیین کند. البته هدفگذاری تنها به کارآفرینان اختصاص ندارد بلکه هر انسانی تا برنامه ریزی نکند نمی تواند به موفقیت دست یابد.

شما چطور؟ آیا برای سال 1396 اهدافی تعیین کرده اید؟

یک شما نیز یک کارآفرین هستید باید اهدافی که در زیر آمده را جزء برنامه ی سال جدید قرار دهید:

  • حسابداری یاد بگیرید

چه حسابدار داشته باشید چه نه، باید حداقل از مسائل پایه ای مالی سر دربیاورید.موارد زیر می تواند به شما کمک کند:

  1. با بررسی درآمدی که در آینده خواهید داشت، هزینه های عملیاتی و برآورد هزینه ی تقاضاهای آینده، بودجه ی سال آینده را محاسبه کنید.
  2. بدهی هایتان را پرداخت کنید.
  3. هزینه هایتان را تا می توانید کم کنید (چه شخصی چه کاری).
  4. پیشرفت تان را اندازه گیری کنید تا ببینید چقدر به اهداف تان نزدیک شده اید.
  5. سعی کنید اعتبارتان را افزایش دهید تا بتوانید راحت تر وام بگیرید.
  • به سلامتی تان توجه کنید

چگونه می توانید انتظار پیشرفت کارتان را داشته باشید درحالیکه بیمار یا خسته اید؟

برای شرایط کاری بهتر باید شرایط جسمی و روانی خوبی داشته باشید. خوب غذا بخورید و خوب ورزش کنید تا کارها را به موقع و با انرژی انجام دهید. عادات غذایی خوب باعث می شوند که از بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و فشار خون دور بمانید.

  • مدیر قوی باشید

رهبری

با محول کردن وظایف به نحو درست، دلگرمی دادن به هنگام مشکلات، ایجاد محیطی که خلاقیت کارمندان را تحریک کند و پذیرش نظرات دیگران باعث قدرتمند تر شدن شما می شود. از این رو فرهنگ خاص خود را در سال جدید در شرکت تان ایجاد کنید.

  • روابط اجتماعی بیشتری برقرار کنید

اگر فکر می کنید رسانه های جمعی اهمیت زیادی ندارند سخت در اشتباهید. یکی از بهترین راه های ارتباطی با مشتری ها رسانه های جمعی است. با این نرم افزارها برندتان را گسترش دهید و با هم صنفی های تان رابطه برقرار کنید. از طرفی می توانید خیلی راحت به نظرات مشتری های تان دسترسی پیدا کنید و در زمانی که می توانید پاسخگوی آنها باشید. اگر حساب کاربری فیسبوک، توییتر و لینکدین تان در سال گذشته کارآمد نبوده امسال فعال شان کنید.

  • زمان کمتری در اداره بگذرانید

60 ساعت کار در هفته شاید برای ایلان ماسک ممکن باشد اما برای همه ی ما صدق نمی کند. این خستگی بهره وری شما را پایین می آورد و دیرتر به اهداف تان می رسید.

به اندازه ی کافی با خانواده و دوستان وقت بگذرانید تا ذهن تان از درگیری ها و کار خالی شود. باور کنید دفتر کارتان به دلیل وقت گذراندن با خانواده یا به تعطیلات رفتن از بین نمی رود.

  • از اخبار دنیا باخبر باشید

زمانی که از اخبار روز آگاه باشید تصمیمات هوشیارانه تری می گیرید. به یاد داشته باشید در دنیایی زندگی می کنید که به هم مرتبط است و این ارتباط بر کار شما نیز ممکن است اثر بگذارد.

  • افراد باهوش را استخدام کنید

افراد باهوش نه تنها بر رشد کار بلکه بر افراد محیط نیز اثر می گذارند. هوش آنها حتی باعث کم شدن هزینه های شما می شود.

استخدام افراد موفق و باهوش آسان نیست اما قطعا تغییر بزرگی در کارتان ایجاد خواهد کرد.

  • بیشتر همدلی کنید

با همدلی شما احساس دیگران را درک می کنید و این یکی از بهترین ویژگی های یک کارآفرین می تواند باشد. رفتار گرم و صمیمی با مشتری ها، سهامداران و شرکا بدون شک در موفقیت شما تاثیرگذار است. از طرفی شما متوجه سلایق و اولویت های آنها می شوید از طرف دیگر آنها از اینکه به مشکل شان اهمیت داده اید خوشحال و قدردان تان می شوند.

  • مهارت های جدید ببیاموزید

مهارت های جدید شما را به روز نگه داشته و سرعت پیشرفت تان را بیشتر می کند. در سال جدید کلاس های حسابداری، بازاریابی، برنامه نویسی، سخنرانی و زبان بدن را حتما شرکت کنید و یا حداقل کتاب های مربوط به آنها را بخوانید.

  • دلیل کارآفرین شدنتان را فراموش نکنید

در مسیر سخت و ناهموار کارآفرینی هرگز دلیل کارآفرین شدن تان را فراموش نکنید زیرا زمانی می رسد که تنها انگیزه ی شما برای ادامه ی کار می شود. لازم است که در سال نو دلیل کارآفرین شدن تان را به یاد آورید و حتی در صورت ضرورت آن را نو کنید.

پیش به سوی سالی پر از موفقیت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرید
    فرید | ۲۹ اسفند ۱۳۹۵

    چرا متن تکراریه؟ قبلا خودتون گذاشتین!

مطالب پیشنهادی