ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنرانی منتخب تد؛ گردی بوچ از پیشرفت هوش مصنوعی می گوید

گریدی بوچ (Grady Booch) زمانی که 13 ساله بود برای نخستین بار «2001: ادیسه فضایی» را در سینما دید، و از آن زمان تلاش می کند تا کاراکتر آنتاگونیست آن، یعنی HAL را بازسازی کند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

گریدی بوچ (Grady Booch) زمانی که 13 ساله بود برای نخستین بار «2001: ادیسه فضایی» را در سینما دید، و از آن زمان تلاش می کند تا کاراکتر آنتاگونیست آن، یعنی HAL را بازسازی کند (البته قطعاً خوی آدمکشی را از او خواهد گرفت).

بوچ یک دانشمند، روایتگر و فیلسوف است، که به عنوان مدیر ارشد بخش های مهندسی نرم افزار و ابرکامپیوتر واتسون در آی بی ام فعالیت می کند، و تحقیق و توسعه کمپانی مطرح فوق را در حوزه شناخت و هوشمندی پیش می برد. او برای نخستین بار روش طراحی شیء گرا را به جهان کامپیوتر معرفی کرد.

این دانشمند و فیلسوف برجسته در این ویدیو قصد دارد ما را با فناوری های جدید و هوش مصنوعی آشتی دهد. او می گوید هرگونه تکنولوژی جدید، اضطراب های تازه ای را نیز به همراه دارد، اما لازم نیست از ابرهوش مصنوعی بی‌ احساس و قدرتمند واهمه داشته باشیم.

بوچ بدترین نگرانی های ما (از جمله موارد علمی-تخیلی) درباره کامپیوترهای ابرهوشمند را تسلی می‌دهد و تصریح می کند که چطور با آموزش آنها و نه برنامه‌ ریزی‌ کردن‌ شان، می توانیم ارزش های خود را به آنها انتقال دهیم. بنابراین به جای نگرانی درباره تهدید مخرب، بوچ بر این مسئله تأکید دارد که هوش مصنوعی، چگونه زندگی بشر را بهبود خواهد بخشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amirala
    Amirala | ۱ فروردین ۱۳۹۶

    چه خوب بازم ازین منتخبا بذارین!

مطالب پیشنهادی