ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی تشخیص چهره در شناسایی نوعی بیماری نادر ژنی به پزشکان کمک می کند

گروهی از محققان اخیراً با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، که به صورت رایج برای احراز هویت کاربرد دارد به دستاورد مهمی رسیده اند. تیم انستیتوی ملی تحقیقات ژنوم انسانی، موفق به توسعه متود تشخیص ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

گروهی از محققان اخیراً با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، که به صورت رایج برای احراز هویت کاربرد دارد به دستاورد مهمی رسیده اند. تیم انستیتوی ملی تحقیقات ژنوم انسانی، موفق به توسعه متود تشخیص چهره ای شده که می تواند بیماری ژنتیکی نادری به نام سندرم دی جرج را شناسایی کند. این سندرم که با اختلالی در کروموزمم 22 به وجود می آید، می تواند پیچیدگی هایی برای پزشکان به وجود آورد که شناسایی آن را در بیمار دشوار می سازد.

البته این سندرم، نشانه های شاخصی نیز بر چهره فرد مبتلا به وجود می آورد، اما این نشانه ها می توانند بسیار گوناگون باشند و تنها متخصصان حرفه ای قادر به شناسایی آنها هستند. پاول کروزکا، ژنتیست انستیتوی مورد اشاره می گوید چنین سندرم هایی در نقاط مختلف جهان، با نشانه های متفاوتی ظاهر می شوند و حتی پزشکان با تجربه هم گاه در تشخیص ناهنجاری ها با مشکل مواجه می گردند.

تیم محققان به بررسی تصاویر 101 بیمار مبتلا به سندرم دی جرج در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین پرداخته و سپس تکنولوژی تشخیص چهره ای توسعه داده که در 96.6 درصد از آزمایش های ابتدایی، با موفقیت قادر به شناسایی بیماری بوده است. تیم مورد اشاره می گوید که تکنولوژی توسعه یافته قادر به تشخیص سندرم داون نیز هست.

اگرچه استفاده مداوم از این تکنولوژی تازه ممکن است به این زودی ها عملی نشود، محققان می خواهند که گام را فراتر برده و آن را به دست سازمان های پزشکی سراسر جهان برسانند. شاید یک روز پرشکان بتوانند تصاویر بیمار را در موبایل خود دریافت کرده و به کمک سیستم تشخیص چهره، بیماری را شناسایی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CANOPUS
    CANOPUS | ۴ فروردین ۱۳۹۶

    بسیار جالبه

مطالب پیشنهادی