ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاشت موفقیت آمیز سلول غضروفی تولید شده توسط پرینتر زیستی در بدن موش آزمایشگاهی

گروهی از محققان در سوئد موفق شدند در بدن موش های آزمایشگاهی، سلول های غضروف انسانی را قرار دهند که در آنجا رشد کرده و به حیات خود ادامه می دهند. تیم تحقیقاتی متشکل از ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

گروهی از محققان در سوئد موفق شدند در بدن موش های آزمایشگاهی، سلول های غضروف انسانی را قرار دهند که در آنجا رشد کرده و به حیات خود ادامه می دهند.

تیم تحقیقاتی متشکل از اعضای دانشگاه صنعتی چالمرز و آکادمی سالگرینسکا با استفاده از پرینتر زیستی CELLINK 3D توانستند هیدروژلی از سلول های غضروفی گرفته شده از انسان تولید کنند. آنها ژل های تولید شده را در بدن موش های شش هفته ای کاشته و پس از شصت روز متوجه شدند که «چیزی شبیه به غضروف در بدن موش رشد کرده است».

پروفسور «پائول گاتنهولم» رهبر گروه تحقیقاتی مورد اشاره گفت:

ما هم اکنون ثابت کرده ایم که هیدروژل های تشکیل شده از سلول و تولید شده توسط پرینترهای زیستی می توانند در بدن موش قرار گیرند، در داخل آن رشد کنند و حتی رگ های خونی درون آن شکل بگیرند.

با مطالعه ای که ما انجام دادیم محققان روزی قادر خواهند بود قدمی بزرگ در این راه برداشته و امیدوار هستیم سلول های تولید شده توسط پرینترهای سه بعدی بتوانند به اعضای بدن بیماران تبدیل شوند.

گفتنی است محققان تاکنون مطالعات و تلاش های بسیاری را برای تولید اندام های مختلف با استفاده از پرینترهای زیستی سه بعدی انجام داده اند تا به کمک بیمارانی بیایند که احتیاج به عضو دارند. با این حال هنوز مسیر طولانی برای رسیدن به هدف مذکور باقی مانده و مطالعه مورد بحث می تواند مهر تأییدی بر احتمال موفقیت آمیز بودن آن در آینده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • خط خطی
    خط خطی | ۷ فروردین ۱۳۹۶

    بیچاره موش :(

  • aliamiri
    aliamiri | ۶ فروردین ۱۳۹۶

    بدنم بی حس شد?

مطالب پیشنهادی