ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققین می خواهند «طعم نوشیدنی ها» را از طریق داده های اینترنتی ارسال کنند

حتماً تاکنون برای شما هم پیش آمده که تصویر نوشیدنی جذابی را مشاهده کرده باشید و از خود بپرسید آیا به اندازه زیبایی ظاهرش خوش طعم هست یا خیر. جالب است بدانید محققین به روشی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

حتماً تاکنون برای شما هم پیش آمده که تصویر نوشیدنی جذابی را مشاهده کرده باشید و از خود بپرسید آیا به اندازه زیبایی ظاهرش خوش طعم هست یا خیر.

جالب است بدانید محققین به روشی دست یافته اند که نیاز مراجعه به فروشگاه ها یا منزل آشنایان را مرتفع کرده است؛ به این صورت که طعم نوشیدنی مورد نظر از طریق داده های اینترنتی ارسال شده و در مقصد شبیه سازی می گردد.

برای این منظور رنگ و طعم و به طور کلی ماهیت نوشیدنی توسط سنسورهای اسیدیته و شناسایی رنگ تشخیص داده شده و داده های آن به مقصد ارسال می شود؛ لیوان مخصوص هدف با روشن شدن LED های بدنه رنگ نوشیدنی ارسالی را تداعی کرده و تزریق الکترودهایی، طعم و تُرش بودن آن را شبیه سازی می نماید.

در حال حاضر اندیشمندان مورد بحث از نوشیدنی لیموناد استفاده کرده اند؛ چراکه بسیار ساده و قابل شبیه سازی هستند، اما این آغازگر راه خواهد بود و قصد دارند به زودی انواع و اقسام نوشیدنی را مورد آزمایش قرار دهند.

گفتنی است نتایج اولیه این آزمون چندان رضایت بخش نبوده، اما محققین باور دارند می توان به زودی نه فقط طعم را با دقتی معادل بر 99 درصد از طریق اینترنت ارسال کرد، بلکه شبیه سازی بوی نوشیدنی ها نیز در دستور کار قرار دارد. یقیناً چنین سیستمی که البته سال های متمادی دیگری نیاز به تحقیق و توسعه دارد، کمک شایانی به فروشگاه های اینترنتی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی