ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا در حال آماده سازی دومین داک اتصال پایگاه فضایی بین المللی است [تماشا کنید]

ناسا اخیراً شروع به آماده سازی دومین داک ایستگاه بین المللی فضایی برای اتصال تاکسی فضایی بوئینگ CST-100 Starliner و فضاپیمای Crew Dragon اسپیس ایکس کرده است. از همین رو اپراتورهای پرواز در «مرکز جانسون اسپیس» کنترل ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۸ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

ناسا اخیراً شروع به آماده سازی دومین داک ایستگاه بین المللی فضایی برای اتصال تاکسی فضایی بوئینگ CST-100 Starliner و فضاپیمای Crew Dragon اسپیس ایکس کرده است. از همین رو اپراتورهای پرواز در «مرکز جانسون اسپیس» کنترل بازوهای رباتیک «کانادارم 2» در پایگاه را به دست گرفته اند تا یکی از ماژول های مربوط به عصر شاتل را جا به جا کنند.

گفتنی است برای انجام عملیات مورد اشاره دو فضانورد کابل های برق و دیتای متصل به ماژول را از مکان قدیمی جدا کردند و هم اکنون ماژول مورد اشاره درست در کنار نخستین داکی است که سال گذشته توسط فضانوردان نصب شد.

ماژول 1180 کیلوگرمی که با نام «Pressurized Mating Adapter 3» شناخته می شود که در ماه اکتبر سال 2000 به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد. لازم به ذکر با وجود آنکه ماژول مورد اشاره برای شاتل های ناسا طراحی شده و کاربرد داشت، اما سازمان فضایی مجبور است برای اتصال تاکسی های فضایی مدرن کمپانی های دیگر از حلقه آداپتوری استفاده کند که دارای فناوری برخورد سبک بوده و می تواند برای اتصال فضاپیماهای دارای سرنشین و بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده، اعضای پایگاه فضایی بین المللی در تاریخ 10 فروردین ماه اقدام به نصب کابل برق و داده PMA-3 خواهند کرد و سپس در مرحله بعدی حلقه آداپتور را روی آن قرار خواهند داد.

ناگفته نماند «کنی تاد» مدیر عملیات های ادغام ناسا آنها «در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده آماده نصب حلقه اتصال روی آداپتور PMA-3 خواهند شد که دومین داک اتصال رای برای پایگاه فضایی به ارمغان خواهد آورد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی