ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جان چن مدیرعامل بلک بری
تکنولوژی

مدیرعامل پر حاشیه بلک بری در سمت خود باقی می ماند

با آن که کمپانی بلک بری تحت مدیریت «جان چن» (John Chen) روزگار چندان خوشی را تجربه نکرده و حتی ناچار شد امتیاز تولید موبایل های هوشمندش را به شرکت های دیگری واگذار کند، اما ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

با آن که کمپانی بلک بری تحت مدیریت «جان چن» (John Chen) روزگار چندان خوشی را تجربه نکرده و حتی ناچار شد امتیاز تولید موبایل های هوشمندش را به شرکت های دیگری واگذار کند، اما به نظر می رسد بزرگترین سهامداران این کمپانی هنوز به او اعتماد دارند.

آن طور که به نظر می رسد شرکت سرمایه گذاری «Fairfax» به عنوان بزرگترین سهامدار کمپانی کانادایی بلک بری اعتماد زیادی به چن دارد. بر اساس گزارشی که این شرکت سرمایه گذاری به تازگی در اختیار سهامداران خود گذاشته، از تصمیم جدید بلک بری برای اعطای امتیاز تولید موبایلش به چند شرکت آسیایی استقبال شده و از آن به عنوان روشی مطمئن برای کسب درآمد نام برده شده است.

نقطه قوت قرارداد فوق آن است که بلک بری از فروش هر دستگاه موبایلی که توسط این سازنده ها و تحت برندش انجام گیرد سهم خواهد برد، بدون این که نگران تامین قطعات اولیه و چرخه توزیع باشد. در عوض مهندسین این شرکت می توانند بدون دغدغه روی ارائه نرم افزار غنی برای این موبایل ها تمرکز کنند.

از دیدگاه Fairfax این تغییر مسیر از تولید سخت افزار به تامین نرم افزار بهترین تصمیمی است که جان چن می توانست برای خروج از بحران و ورود به مرحله سوددهی اتخاذ کند.

باید تا چند روز آینده و موعد برگزاری جلسه ارائه گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ بلک بری منتظر ماند تا از تاثیر واقعی این تصمیم در اعداد و ارقام سود و درآمد آگاه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • deniz
    deniz | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶

    حیف سیستم عامل BB10 که با گرایش جان چن به اندروید از بین رفت.?

مطالب پیشنهادی