ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی حافظه های رم، سرعت فعلی را تا دو برابر افزایش می دهند

به زعم JEDEC، سازمانی که تعیین استانداردهای حافظه های کامپیوتری را برعهده دارد، DDR5، نسل بعدی حافظه های رم که جایگزینی برای رم های DDR4 فعلی خواهد بود، سرعتی تا دو برابر بیشتر را با ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

به زعم JEDEC، سازمانی که تعیین استانداردهای حافظه های کامپیوتری را برعهده دارد، DDR5، نسل بعدی حافظه های رم که جایگزینی برای رم های DDR4 فعلی خواهد بود، سرعتی تا دو برابر بیشتر را با خود به ارمغان می آورند.

JEDEC می گوید که استانداردسازی DDR5 در تاریخی نامشخص طی سال 2018 میلادی نهایی خواهد شد و مدعی شده که این حافظه ها «پهنای باند و تراکمی تا دو برابر بیشتر نسبت به DDR4» را ارائه داده و از نظر مصرف انرژی، بسیار بهینه تر هستند.

البته ناگفته نماند که گرچه این استاندارد تازه، طی سال آتی میلادی رسماً به ثبت می رسد اما بعید است که تولیدات چنین حافظه هایی تا پیش از سال 2020 آغاز شود.

DDR4، یعنی استاندارد فعلی، در سال 2012 به صورت رسمی ثبت شد اما تا پیش از سال 2015، به دست مشتریان و مردم نرسید؛ چرا که پردازنده ها و چیپست ها باید برای پشتیبانی از آن به روزرسانی می شدند. می توان امیدوار بود که این بار، همه چیز با سرعت بیشتری دنبال شده و تا پیش از دهه جاری میلادی، قادر به استفاده از نسل بعدی حافظه های رم باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • (@_@)
    (@_@) | ۱۲ فروردین ۱۳۹۶

    پس گوشی های 2020 یا 2021 دیگه چی باشن ??? با رم LPDDR5 دیگه خیال مصرف کننده از بازی های کنسولی حداقل نسل هفت راحت میشه ???

مطالب پیشنهادی