ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با اشتباهات مالی که جوانان در دهه سوم زندگی شان می کنند آشنا شوید

معمولا جوانان در دهه دوم زندگی دانشگاه را تمام کرده و وارد اولین کارشان می شوند. در دهه سوم دنیای زندگی آنها متفاوت تر می شود. باید پای خود را در کارشان محکم کرده و ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

معمولا جوانان در دهه دوم زندگی دانشگاه را تمام کرده و وارد اولین کارشان می شوند. در دهه سوم دنیای زندگی آنها متفاوت تر می شود. باید پای خود را در کارشان محکم کرده و پله موفقیت را بالا روند. این موفقیت می تواند علاوه بر کار، ازدواج را نیز شامل شود. با این شرایط ممکن است به جای آینده نگری تنها به حال فکر کنند.

  • فقدان منابع مالی متفاوت

اکثرا به نحوی با کارشان رفتار می کنند که با همسرشان. لازم نیست به کارتان وفادار مانده و کار دیگری نداشته باشید یا اینکه تمام تلاش و انرژی تان را تنها برای یک کار بگذارید.

فکرتان را به کار انداخته و به دنبال راه های متفاوتی از درآمدزایی باشید تا کمتر نگران مشکلات آینده باشید.

  • نداشتن برنامه مالی پس از ازدواج

تعجبی نیست که سخت گیری ها در ازدواج بیشتر شده و جوانان به راحتی وارد زندگی با دیگری نمی شوند و قبل از ازدواج حساسیت زیادی برای مسائل مالی خرج می کنند.

مشکل این است که قبل از ازدواج به راحتی و با صداقت در مورد مسائل مالی صحبت نمی کنند. شاید باز کردن صحبت در این باره برای تان سخت باشد اما دانستن عادات مالی یکدیگر می تواند اثر زیادی بر روابط تان بگذارد.

  • عدم برنامه ریزی برای بازنشستگی

بهترین زمان برای برنامه ریزی برای بازنشستگی دهه دوم و سوم زندگی است. اما از آنجاییکه زمان زیادی تا بازنشستگی است اکثرا به آن فکر نمی کنند.

هر چه زودتر به پس انداز بازنشستگی فکر کنید زندگی راحت تری خواهید داشت. برای مثال اگر از 25 تا 35 سالگی سالانه 1000 دلار با سود 7 درصد پس انداز کنید در سن 65 سالگی سرمایه ای حدود 113000 دلار  خواهید داشت. بد نیست، درست است؟

  • مصرف بیش از حد پول برای خانه

تصور زندگی در پنت هاوس آپارتمانی که رو به دریا می باشد رویایی و عالی است اما اجاره زیادی نیز بر شما تحمیل خواهد کرد. اما با زندگی در جایی معمولی تر می توانید سرمایه زیادی را پس انداز کنید.

  • عدم برنامه ریزی برای بحران

همیشه برای اتفاقات بد زندگی مانند بیماری، ورشکستگی و ... باید برنامه ریزی کرد. بر طبق موسسه تحقیقاتی اجتماعی آمریکا یکی از 4 جوان 20 ساله قبل از سن 65 سالگی معلول می شود. از این رو اگر برای آینده برنامه ای نداشته باشید زندگی سختی پیش روی تان خواهد بود. درصدی از درآمدتان را برای این مواقع پس انداز کنید.

  • نداشتن بیمه

به هر حال همه پیر می شوند از این رو باید به فکر بیمه باشید. نیروی جوانی همیشه نمی ماند. بیمه نه تنها در زمان حیات برای شما مفید است بلکه بعد از آن نیز تحت شرایطی به عزیزان تان می رسد.

  • پس انداز نکردن پول برای مخارج دیگر

گاهی برای خرید خانه، ماشین جدید، تعمیرات یا دانشگاه فرزندان به پول نیاز است. برای این مخارج نیز باید درصدی از حقوق تان را پس انداز کنید. حساب های بانکی جداگانه ای برای هر کدام از موارد گفته شده باز کنید تا حساب پس اندازتان از دست نرود.

  • خرج زیاد برای کودک

گاهی علاقه به فرزند باعث می شود والدین بدون اینکه متوجه شوند پول زیادی را خرج او کرده و نهایتا با کودکی لوس مواجه شوند که خواسته هایش هم راستا با رشدش بزرگ تر و فراهم کردن این خواسته ها از عهده ی آنها خارج می شود.

اگر پولی که برای اسباب بازی های اضافی می دهید را در حساب بانکی پس انداز کنید هم تربیت کودک تان را اصلاح کرده هم آینده ی او را ساخته اید.

  • الگوی زندگی نادرست

همیشه الگوی زندگی مناسب با شرایط تان را برای خود قرار دهید. خیلی از الگوهایی که در تلویزیون نشان داده می شوند واقعی نیستند. والدین موفق تان می توانند مدل خوبی برای زندگی شما باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی