ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا 9 نخستین موبایل مجهز به فناوری صوتی OZO Audio خواهد بود

کمپانی HMD تاکنون سه موبایل اندرویدی با برند نوکیا معرفی کرده که البته هنوز به صورت محدود عرضه شده اند. نوکیا 6 فقط در کشور چین به فروش می رسد، و نوکیا 3 و نوکیا 5 ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

کمپانی HMD تاکنون سه موبایل اندرویدی با برند نوکیا معرفی کرده که البته هنوز به صورت محدود عرضه شده اند. نوکیا 6 فقط در کشور چین به فروش می رسد، و نوکیا 3 و نوکیا 5 نیز تا چند هفته دیگر به ویترین فروشگاه ها راه پیدا می کنند. با این حال انتظار می رود دو تلفن همراه قدرتمند نیز طی ماه آتی میلادی از سوی این شرکت رونمایی گردد.

مدل پرچمدار HMD در سال جاری «نوکیا 9» خواهد بود که به احتمال زیاد به یکی از قدرتمندترین چیپست های کنونی بازار یعنی اسنپدراگون 835 مجهز می شود. منابع خبری امروز اعلام کردند این اسمارت فون پیشرفته، نخستین محصول مجهز به فناوری صوتی OZO Audio نوکیا نیز خواهد بود.

همان طور که پیش تر نیز مطلع شدید، فناوری OZO Audio تجربه شنیداری سه بعدی را به صورت بهینه برای هدفون ها و سیستم های پخش صدای محیطی فراهم می سازد. همچنین امکان پخش صدای سه بعدی با تأخیر بسیار کم برای دیوایس های مبتنی بر واقعیت مجازی با پشتیبانی از ردیابی حرکات سر و پخش صدای استریوی با کیفیت برای دستگاه های فاقد این فناوری نیز میسر می شود.

گفتنیست این فناوری با استفاده از 4 میکروفون یا بیشتر، می تواند ضبط صدا را به صورت سه بعدی انجام دهد. موبایل هایی که به سه میکروفون مجهز گردند قادر به ضبط صدای محیطی 360 درجه خواهند بود، اما دیوایس هایی با دو میکروفون صرفاً در حالت عادی به ضبط صدای استریو می پردازند.

لازم به یادآوریست که نوکیا 9 علاوه بر فناوری OZO Audio و چیپست اسنپدراگون 835، به 6 گیگابایت رَم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می گردد. دوربین دوگانه 22 مگاپیکسلی با لنزهای زایس و دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی نیز امکانات تصویربرداری این اسمارت فون پرچمدار را تشکیل خواهند داد.

از جمله دیگر مشخصات سخت افزاری منتسب به نوکیا 9 می توان به اسکنر عنبیه چشم، نمایشگر 5.5 اینچی OLED با رزولوشن Quad HD و باتری قدرتمند 3800 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان دقیق رونمایی این تلفن همراه از سوی HMD منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

    یه طراحی خوب میتونه همه چی تموم کنه نوکیا 9 رو

  • Aureliano
    Aureliano | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

    نوکیا سلطانه لطفا هر اشغال ساز و بنجل سازی رو با نوکیا مقایسه نکنید

  • Aureliano
    Aureliano | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

    نوکیا سلطانه لطفا هر اشغال ساز و بنجل سازی رو نوکیا مقایسه نکنید

  • Emjey
    Emjey | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

    دوستان محترم نوکیا همیشه گوشی خوبی بوده و هست ولی همه چی به عدد ارقام بالآ نیست! مطمئنم این گوشی اگ بیاد بیرون هیچوقت از گلکسی s8 بالاتر نخواهد بود! سامسونگ تونست با کم کردن حجم باتری مدت زمان بیشتری گوشی رو روشن گه داره حتی گفته با این ک نسبت به گلکسی اس7 باتری کمتری داره ولی بیشتر از اون کار میکنه! درباره پردازنده های دیگه هم بگم سامسونگ ب خوبی تونست تموم سخت افزار گوشی رو با هم یک پارچه کنه و یه گوشی خیلی روون و سرعتی ازش بسازه! همه چی به عددو ارقام بالا نیست وگرنه همین الانش سامسونگ داره رو چیپ 7 نانومتری کار میکنه

    • Jupiter365
      Jupiter365 | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

      قطر اتم 9nm هست بعد چجوری ترانزیستور 7nm بسازه؟

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

    این همون گوشی اندرویدیه که ادمو به شدت وسوسه میکنه واسه خرید. انتخاب بین نوت 8 و نوکیا 9 چقد سخته.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی