ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی تازه گوگل به امنیت بیشتر کاربران موبایل های اندرویدی منجر خواهد شد

گوگل همیشه در حال ارتقای سرویس های موبایلی خود بوده و در آخرین اقدامش نیز از متد جدیدی با نام «یادگیری متحد» (Federated Learning) بهره برده است. گفتنی است روش مورد اشاره هم اکنون توسط ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

گوگل همیشه در حال ارتقای سرویس های موبایلی خود بوده و در آخرین اقدامش نیز از متد جدیدی با نام «یادگیری متحد» (Federated Learning) بهره برده است.

گفتنی است روش مورد اشاره هم اکنون توسط اهالی مانتین ویو تحت بررسی و آزمایش بوده و در صورت موفقیت آمیز بودن، تغییر بسیاری بزرگی را در زمینه یادگیری ماشین سیستم عامل اندروید به وجود خواهد آورد. در حال حاضر اطلاعات کاربران به سرویس ابری گوگل منتقل می شود در حالی که در سیستم «یادگیری متحد»، مدل های یادگیری ماشینی مورد ضروری روی دستگاه کاربر دانلود شده، در آنجا اصلاح می شود و سپس خلاصه ای از آن به سرورهای کمپانی مورد اشاره منتقل خواهد شد.

در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه، شاهد تغییر بسیاری مهمی در زمینه یادگیری ماشین سیستم عامل اندروید خواهیم بود

لازم به ذکر است روش جدید هم اکنون در اپلیکیشن محبوب کیبرد گوگل مورد ارزیابی قرار گرفته است. غول جستجوگر در این باره ادعا کرده که داده های ذخیره شده در گجت کاربر تنها شامل زمان دهی و محتویات کلمات حدس زده شده کیبرد است.

ناگفته نماند سیستم معرفی شده دارای معایبی نیز هست. به عنوان مثال گوگل عنوان کرده که ارتباطات اینترنتی با سرعت کم و تأخیر زیاد و همچنین داده های دارای توزیع غیر نرمال می توانند روی کاهش راندمان این سرویس تأثیر به سزایی داشته باشند. مسلماً متد «یادگیری متحد» مزایایی را نیز در بر خواهد داشت که از جمله مهم ترین آنها می توان به افزایش امنیت داده های کاربران اشاره کرد زیرا گوگل دیگر دسترسی به اطلاعات پردازش شده افراد نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • همایون
    همایون | ۲۱ فروردین ۱۳۹۶

    متنو که می‌خونم احساس می‌کنم جمله‌ی «گفتنی است ...» جاش آخر مطلبه نه یهو اول کار.
    آخه هنوز هیچی نگفتی، بعد یهو گفتنی است که؟

مطالب پیشنهادی