ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با ایجاد این 6 عادت الگوی اعضای تیم تان باشید

با ایجاد این 6 عادت الگوی اعضای تیم تان باشید الهام بخشی به تیم بخشی از وظایف مدیر است. اگر می خواهید کارمندان تان با یکدیگر و مشتری رفتار خوبی داشته باشند و کارشان را ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

با ایجاد این 6 عادت الگوی اعضای تیم تان باشید

الهام بخشی به تیم بخشی از وظایف مدیر است. اگر می خواهید کارمندان تان با یکدیگر و مشتری رفتار خوبی داشته باشند و کارشان را به خوبی انجام دهند این 6 عادت را در خود ایجاد کنید:

  • روز را با لبخند شروع کنید

معمولا کارمندان روزشان را با حالت چهره ی مدیر شروع می کنند. اگر با لبخند وارد اداره شوید همه به این فکر می کنند که روز خوبی را در پیش خواهند داشت و تلاش شان را بر این مبنا می گذارند. از این رو به هنگام ورود به اداره لبخندی به لب داشته باشید.

  • به اعضای تیم توجه کنید

کارمندان تان انسان های واقعی هستند نه ماشین. آنها دارای خانواده، سلایق، سرگرمی و حتی موفقیت هایی هستند که باید جشن گرفته شوند. احوال آنها را جویا شوید. می توانید سوالاتی مانند «اوضاع چطوره؟»، «تعطیلات خوش گذشت؟» و ... بپرسید.

Nellie Akalp کارآفرین و نویسنده ی موفقی است که 4 فرزند دارد. با این حال برای برقراری ارتباط با کارمندانش هر روز، نهار را با یکی از آنها صرف می کند. او معتقد است با این کار کارمندان نکات زیادی را از وی آموخته اند و برعکس.

  • صبور باشید

زمانی که یکی از کارمندان تان اشتباهی مرتکب می شود، با صبوری و درایت در مورد مشکل بحث کنید تا به نتیجه برسید. این رفتار قطعا بهتر از داد کشیدن است که در نتیجه ی آن کارمند تدافعی و دلسرد می شود. همه ی انسان ها مرتکب خطا می شوند اما نحوه ی رفتار می تواند از تکرار آن جلوگیری کند.

  • قدردان و محترم باشید

با گفتن عبارات جادویی «لطفا»، «متشکرم» و «ببخشید» به مردم پیرامون تان نشان می دهید که برای شان ارزش قائلید. متاسفانه بزرگسالان زیادی هستند که قدرت این جملات را نمی دانند و از آنها به خوبی استفاده نمی کنند.

  • شوخ باشید

بر طبق گزارشات پزشکی کلینیک Mayo خنده باعث از بین بردن استرس شده و توانایی فرد را برای حل مشکلات افزایش می دهد. فضای شادی برای اداره ایجاد کنید و تنها در صورتی با کارمندان شوخی کنید که باعث اهانت یا ایجاد کدورت نشود. مرز بین شوخی و تمسخر بسیار باریک است.

  • برای شان ارزش قائل شوید

ماهانه جلسه ای بگذارید و از کارمندان بخواهید که نظرات شان را برای بهبود شرکت ارائه دهند. اگر با نظر خوبی مواجه شدید آن را به کار گیرید و از کارمندی که آن را ارئه داده قدردانی کنید. با این کار حس مالکیت را به کارمندان داده و علاقمندی آنها به کار بیشتر می شود.

رفتار شما به عنوان یک مدیر می تواند اثر زیادی بر کارمندان بگذارد. پس اگر کارمندان مشتاق و محیط مناسبی می خواهید خودسازی را فراموش نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی