ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مشغول کار روی سنسورهایی برای کمک به مبتلایان دیابت است

بنابر گزارش تازه ای از سوی خبرگزاری CNBC، اپل مشغول توسعه سنسورهایی برای اندازه گیری میزان قند خون با هدف کمک به مبتلایان دیابت است. این کمپانی ظاهراً تیمی کوچک از مهندسین بیومکانیک را به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

بنابر گزارش تازه ای از سوی خبرگزاری CNBC، اپل مشغول توسعه سنسورهایی برای اندازه گیری میزان قند خون با هدف کمک به مبتلایان دیابت است. این کمپانی ظاهراً تیمی کوچک از مهندسین بیومکانیک را به استخدام خود درآورده تا روی این پروژه کار کرده و میزان گلوکز را از طریق ارتباط با پوست -به جای تست قند خون به روش های سنتی تر- اندازه گیری نمایند.

مهندسان اپل طی حداقل 5 سال گذشته مشغول توسعه این تکنولوژی حسگر بوده اند

اپل تیم بیومکانیک خود را به جای استقرار در مقر اصلی، به دفتری در پالو آلتو منتقل نموده است. گفته می شود که مهندسان طی حداقل 5 سال گذشته مشغول توسعه این تکنولوژی حسگر بوده اند و پروژه حالا در مرحله آزمایش در درمانگاه های محلی است.

بنابر گزارش ها، تیم مورد اشاره توسط Johnny Srouji، نایب رییس ارشد تکنولوژی های سخت افزار اپل مدیریت می شود، اما پیش از جدایی Michael D. Hillman طی سال 2015، زیر نظر وی فعالیت کرده است. CNBC می گوید که تیم این پروژه، شامل حدود 30 نفر است و اکثریت آنها را متخصصینی که پیشتر در شرکت های بزرگی چون Masimo Corp ،Medtronic و C8 Medisensors فعالیت کرده اند تشکیل داده اند.

ایده تولید پوشیدنی هایی برای کمک به شرایط خاص مانند دیابت هنگامی در اپل کلید خورد که استیو جابز کماکان در سمت مدیرعامل آن به فعالیت می پرداخت، اما توسعه تکنولوژی تازه ای که بتواند سطح قند خون را بدون شکافتن پوست اندازه گیری کند بسیار دشوار است. John L. Smith، متخصصی در زمینه علوم زیست-پزشکی چندی پیش در مقاله ای راجع به سنسورهای اندازه گیری گلوکز، این تکنولوژی را «سخت ترین چالش فنی» خود در تمام دوران کاری اش خواند.

سنسور در دست توسعه اپل، با تاباندن نور روی پوست، سطح گلوکز را بررسی می کند

گفته می شود که سنسور در دست توسعه اپل، با تاباندن نور روی پوست، سطح گلوکز را بررسی می کند. لازم به اشاره است که گوگل هم توسعه سیستمی مشابه، اما با کارکردی متفاوت را نیز در در دستور کار دارد. این کمپانی مشغول توسعه لنزهایی است که با برخورد با سطح چشم، قند خون را اندازه گیری می کنند.

هنوز مشخص نیست که سنسور اپل چه زمانی با موفقیت توسعه خواهد یافت یا راه خود را به محصولات کمپانی، مانند اپل واچ باز خواهد کرد یا خیر. اما اگر اپل بتواند با موفقیت این چالش فنی را کنار بزند، سنسور مورد اشاره زندگی را برای بسیاری از مبتلایان دیابت راحت تر، و محصولات کمپانی اپل را برای آنها خواستنی تر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمید
    حمید | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

    زنده باد اپل ،واقعا گل کاشته

مطالب پیشنهادی