ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این مرد با خرید قطعات لازم در چین، آیفون خودش را ساخته است

همه ما می دانیم تقریباً هرچیزی که در پی خریدش باشیم را می توانیم در کشور چین پیدا کنیم؛ حداقل اگر بدانیم که چه جایی را باید به دنبال آن زیر و رو کرد. اسکاتی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

همه ما می دانیم تقریباً هرچیزی که در پی خریدش باشیم را می توانیم در کشور چین پیدا کنیم؛ حداقل اگر بدانیم که چه جایی را باید به دنبال آن زیر و رو کرد. اسکاتی آلن، یکی از کاربران معروف یوتوب اخیراً در پی اثبات این ادعا برآمده و توانسته با خرید قطعات لازم از تاجران خیابانی چینی، آیفون 6 اس خاص خودش را از نو بسازد. نتیجه نهایی، همانطور که می توان حدس زد، دستگاهی است که تنها 300 دلار صرف ساختش شده.

اسکاتی آلن ویدیویی 24 دقیقه ای از پروسه ساخت این موبایل فراهم آورده و در کنار آن، نیم نگاهی به بازار رو به رشد فروش قطعات اضافه به صورت غیرقانونی نیز داشته است. تقریباً هرچیزی که لازم باشد، از پیچ ها گرفته تا دیجیتایزر نمایشگر در بازارهای عمومی یافته می شود و می توانید قطعات را از مغازه هایی خریداری کنید که لوگوی سامسونگ، شیائومی و اپل را با دست ترسیم و در گوشه ای نصب کرده اند.

به نظر می رسد بزرگترین مشکل در ساخت این آیفون 6 اس، به مدار منطقی آن باز می گردد که خود از چندین چیپ کوچکتر تشکیل شده است. در نهایت، آلن که قادر به اسمبل قطعات نبود، ترجیح داد مدار منطقی آیفون 6 اس را به صورت کامل خریداری کند که به طرز عجیبی، شامل گارانتی فروشنده نیز می شود.

با این همه، نیازی نیست هیجان زده شده و به فکر سفر به چین و ساخت آیفون خودتان بیفتید؛ اگرچه قطعات به صورت تخمینی قیمتی معادل 300 دلار داشته باشند، اما این رقم شامل ابزار لازم و قطعات شکسته که راهشان را به دستگاه باز نکردند نمی شود. در واقع یوتوبر مورد اشاره می گوید که طی این ماجراجویی، بیش از 1000 دلار هزینه را صرف هدف خود کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Ehsan Karami
    Ehsan Karami | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    جالب بود مخصوص اون قسمت که داشت تاج و ال سی دی رو روی هم نصب میکرد تو ایران هیج کسی نیست که این کارو انجام بده . البطه دست گاه پرس و وکیوم هم همه جا هست.شما میدی پیش خبره ترین تعمیر کار های علاادین که روزی ۵۰ تا گوشی باز میکنن میدی یه یه تعمیر کوچک کنن اول واسه باز کردن تاج السیدی رو میشکونن هالا از مواد نامرغوب کار گرفته مثل چسب تا لوازم یدکی استوک بدون ضمانت و کیفیت بعد هم در بهترین حالت آب بندی دستگاه از بین میره

  • Jupiter
    Jupiter | ۲۵ فروردین ۱۳۹۶

    قطعاتیم که تو بازار ایرانه همش بی نامو نشونو کیفیت پایینه. من یه گوشی داشتم صفش شکست بردم عوض کردم به قول تعمیر کارم اصلی انداخته بود، رنگ ال سی دی به شدت کم بود. حالا حساب کنید یه ایفون اینجوری جمع کنی چی در میاد. ?

  • علی موثق
    علی موثق | ۲۵ فروردین ۱۳۹۶

    اینطوری که بخوای قطعات موبایل رو بگیری بعد سر هم کنی تو ایران که از قیمت خود گوشی بیشتر در میاد ولی اصلا کاری نداره توی ایران هم میشه از این کار ها کرد تمام قطعات 6s توی بازار هست حتی شاسی گوشی قطعات گوشی رو دست هر تعمیر کاری بدی سه سوت برات سر همش میکنه

    • Jupiter
      Jupiter | ۲۵ فروردین ۱۳۹۶

      بعد تموم قطعاتم کیفیت پایینو بی نامو نشونه

    • Shahab Hosseini
      Shahab Hosseini | ۲۵ فروردین ۱۳۹۶

      اون تیکه رو دیدی دکمه ولوم کار نمیکرد و رفت یه چیزی گرفت قد سوزن بود ! بنظرت اون توی ایران هست ؟ فکنکنم بخدا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی