ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جعبه ابزار: با 6 جایگزین اپلیکیشن اسکایپ برای ویندوز آشنا شوید

احتمالاً اولین تجربه برقراری تماس تصویری شما با اپلیکیشن اسکایپ (Skype) بوده است. این موضوع را باید بدانیم که محبوبیت یک سرویس به معنای بهترین بودن آن نیست. اگر از اسکایپ خسته شده اید و ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

احتمالاً اولین تجربه برقراری تماس تصویری شما با اپلیکیشن اسکایپ (Skype) بوده است. این موضوع را باید بدانیم که محبوبیت یک سرویس به معنای بهترین بودن آن نیست. اگر از اسکایپ خسته شده اید و یا می خواهید سرویس جدیدی را امتحان کنید، این جا هستیم تا به شما کمک کنیم.

در این مطلب قصد داریم شما را با 6 جایگزین اپلیکیشن اسکایپ که قادر به نصب آن روی سیستم عامل ویندوز هستید، آشنا سازیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

1- Google Hangouts

این سرویس یکی از محبوب ترین نرم افزارهایی است که می توانید به جای اسکایپ از آن بهره گیرید. Hangouts می تواند وظایف خود را بسیار بهتر از اسکایپ انجام دهد. به سادگی فرد مورد نظر خود را از طریق ایمیل و یا شماره تلفن پیدا نموده و سپس مشغول گفتگو به صورت متنی، صوتی و تصویری با او شوید.

در رابطه با همین موضوع می توانید حداکثر 10 نفر را به گفتگوی خود اضافه نمایید؛ مخاطبین گوگل شما نیز به صورت خودکار اضافه شده و سازماندهی می شوند. همچنین با استفاده از Hangouts قادر هستید با تلفن های همراه و یا ثابتی که از این سرویس استفاده نمی کنند، تماس برقرار نمایید.

این قابلیت در خاک ایالات متحده آمریکا و کانادا رایگان است، اما شرایط استفاده از آن در دیگر کشورها تفاوت هایی دارد. اگر دوستان زیادی دارید که از محصولات اپل استفاده نمی کنند، می توان گفت که Hangouts بهترین گزینه برای شما به شمار می رود.

نسخه رسمی نه چندان خارق العاده Hangouts برای دسکتاپ را شاید بتوان تنها مشکل آن دانست. یکی از افزونه های مرورگر کروم به نام Common Hangouts برای مدتی بهترین راه استفاده از این سرویس به شمار می رفت که متأسفانه گوگل از آن صرف نظر کرد. در حال حاضر در صورت استفاده از این ابزار به صفحه اصلی Hangouts منتقل خواهید شد.

بنابراین می توانید هم اکنون از نرم افزار رسمی آن برای دسکتاپ که تنها به عنوان یک افزونه برای کروم در دسترس است، استفاده کنید. این در حالی است که با بهره مندی از پیام رسان های جایگزینی همچون Franz می توانید از Hangouts و یا سرویس های دیگر استفاده نمایید. YakYak نیز یکی دیگر از کلاینت های شخص ثالث برای استفاده از Hangouts به شمار می رود.

2- ooVoo

ooVoo یکی از اپلیکیشن های جایگزین اسکایپ به شمار می رود که از آن می توانید برای برقراری رایگان کنفرانس های گروهی استفاده نمایید. اپلیکیشن مذکور به شما اجازه می دهد تا حداکثر با 12 نفر تماس تصویری برقرار کنید. همچنین قابلیت ارتباط مستقیم دو نفر نیز در این نرم افزار به قوت خود باقیست.

ooVoo بهترین کیفیت را به هنگام گفتگوهای صوتی و تصویری در اختیار کاربران می گذارد.  علاوه بر این قادر هستید ضمن ضبط مکالمات تصویری برای بررسی مجدد، اقدام به ارسال پیام های صوتی و تصویری برای دوستان تان نمایید. اگر تمامی اعضا گفتگو از ooVoo روی رایانه شخصی خود بهره مند هستند، می توانید به اتفاق یکدیگر به تماشای ویدیوهای یوتوب بپردازید.

بد نیست بدانید که اپلیکیشن فوق از پرداخت درون برنامه ای نیز پشتیبانی می کند، اما خدمات پایه آن همچون برقراری تماس های تصویری به رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

3- LINE

LINE (لاین) یکی دیگر از پیام رسان هایی به شمار می رود که به شما اجازه می دهد با دوستان خود در ارتباط باشید. علاوه بر ویندوز می توانید لاین را روی تلفن های هوشمند خود نیز نصب کنید. همانطور که می دانید این اپلیکیشن برقراری تماس گروهی به صورت تصویری، صوتی و متنی را فراهم می نماید.

همچنین لاین این اجازه را به شما می دهد تا از استیکر های مختلف (که برخی از آن ها مشمول پرداخت هزینه هستند) در گفتگویتان استفاده کنید.

اگر چیزهای زیادی را در گفتگوهای خود به اشتراک می گذارید باید بگوییم که لاین از رسانه هایی پشتیبانی می کند که حتی اسکایپ قادر به ارائه آن ها به کاربرانش نیست. می توانید به شخص مورد نظر خود پیام صوتی بفرستید و یا در صورت نیاز موقعیت مکانی خود را به وی اطلاع دهید.

لاین از حساب های رسمی (حساب هایی که افراد شناخته شده و مشهور از آن ها استفاده می کنند) نیز پشتیبانی می کند. همچنین با تماشای آگهی تبلیغاتی قادر هستید به صورت رایگان یک تماس کوتاه بین المللی برقرار نمایید. اگر به دنبال چیزی متفاوت هستید، لاین دارای مجموعه ای از ویژگی های با ارزش است که می توانید آن ها را همین الان امتحان کنید.

4- Tox

اگر به دنبال جایگزینی امن برای اسکایپ هستید، Tox مورد مناسبی به شمار می رود. این اپلیکیشن توسط شرکت به خصوصی مدیریت نمی شود و ابزاری متن باز به شمار می رود. این اپلیکیشن هرگز شما را با تبلیغات گاه و بی گاه آزار نمی دهد و در مقابل در ازی امکاناتی که به شما ارائه می دهد، پولی درخواست نمی کند.

ممکن است با توضیحاتی که داده شد انتظار داشته باشید که راه اندازی این اپلیکیشن کمی گیج کننده باشد؛ اما باید گفت که Tox با آنچه که انتظارش را دارید کاملاً متفاوت است. از طریق این لینک qTox (شامل نرم افزار کامل) یا uTox (جهت استفاده در سیستم های سبک تر) را دانلود و اقدام به نصب آن نمایید.

Tox کاملاً رایگان است و با تبلیغات گاه و بی گاه کاربر را آزار نمی دهد. با Tox بدون آن که کسی بتواند از شما جاسوسی کند و به سرقت اطلاعات تان بپردازید می توانید به مواردی چون گفتگوی ایمن، تماس صوتی و تصویری دسترسی داشته باشید. علاوه بر این قادر خواهید بود با به اشتراک گذاری صفحه نمایش خود اطلاعات تان را بدون هیچ محدودیتی دراختیار دیگری بگذارید.

این اپلیکیشن روی سیستم کاربر اجرا می شود و از هیچ سرور خارجی برخوردار نیست. ممکن است Tox کمی برایتان عجیب اما در عین حال جدید به نظر برسد. اگر برای حریم شخصی خود و حفظ آن ارزش قائل هستید، امتحان کردن این نرم افزار خالی از لطف نیست.

5- Viber

پیام رسان Viber (وایبر) یکی دیگر از انتخاب های کلاسیکی است که می تواند جایگزین اسکایپ شود. وایبر برای دسکتاپ در دسرس است و یک اپلیکیشن مدرن به شمار می رود. این اپلیکیشن تمام ویژگی های استاندارد مانند گفتگوی گروهی، تماس تصویری و استیکر را شامل می شود.

اگر اغلب بین دیوایس های مختلف جا به جا می شوید قابلیت Handoff وایبر شما را قادر می سازد تا تماس تصویری خود را به یک دستگاه دیگر منتقل نمایید.

همچون لاین، اگر دوستی را برای بحث و گفتگو در اختیار ندارید وایبر با ویژگی «چت عمومی» این امکان را برای شما مهیا می کند تا به وبسایت های محبوب دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن همچنین دارای بازی هایی است که به هنگام فراغت می توانند برایتان جالب باشند. اگر از اسکایپ خسته شده اید و به دنبال یک پیام رسان دیگر هستید، وایبر راضی تان می کند.

6- ICQ

ICQ از سال 1998 مشغول سرویس دهیست. نگران نباشید این محصول با به روزرسانی های مختلف و با توجه به گذر سال ها مدرن تر شده و با رمزنگاری تماس ها گامی مهم در جهت امنیت کاربران برداشته است. ICQ اپلیکیشن ساده ای است که امکان گفتگو گروهی را برای کاربرانش به ارمغان می آورد.

اگر شخصی برای شما پیام صوتی ارسال کند، در صورتی که قادر به شنیدن آن نیستید، می توانید پیام صوتی را در لحظه به پیام متنی تبدیل نمایید. گفتگوی زنده نیز به شما کمک می کند که با دیگر افراد در زمینه های گوناگون به بحث و گفتگو بپردازید.

علاوه بر این قادر هستید به مخاطبینی که از ICQ استفاده نمی کنند نیز پیام ارسال نمایید. به عبارت دیگر هنگامی که از این سرویس استفاده می کنید، ICQ پیام های شما را به پیام های متنی رایگان تبدیل می کند. همچنین اپلیکیشن مذکور از انتقال فایل های مختلف با حداکثر 4 گیگابایت حجم پشتیبانی به عمل می آورد.

کدام یک از این گزینه ها جایگزینی مناسب برای اسکایپ به شمار می روند؟

سرویس هایی که گفته شده رایگان بوده و دارای ویژگی های مختلفی هستند. اگر می خواهید اسکایپ را رها کرده و به پیام رسانی دیگر مهاجرت کنید، در برخی موارد متعاقباً باید دوستان خود را نیز به استفاده از اپلیکیشن مذکور تشویق نمایید. آیا از پیام رسان اسکایپ راضی هستید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۲۵ فروردین ۱۳۹۶

    برای مراجعه به چنین مقاله ای ابتدا باید از خود پرسید که بطور کلی اسکایپ چه اشکالی داره که اصلا بخوایم بفکر استفاده از سرویس های جایگزین باشیم ، اسکایپ بدون شک بهترین نرم افزار در ضمینه ارتباطات ویدیویی هست و کراس پلتفورم بودن و امکان تماس صوتی و چت کردنش نیز کامله در کنار اون یکپارچگی بسیار عالی با سیار سرویس ها به ویژه سرویس های مایکروسافت داره.

    جدا از تمامی مسائل فوق ، یک دلیل دیگر عدم امکان جایگزین نمودن Skype استفاده فراگیر از این سرویس توسط قشر عظیم مردم به ویژه جوامع آکادمیک مورد استفاده قرار میگیره و اولین گزینه برای تماس صوتی تصویری رسمی هست، یک استاد دانشگاه کمتر به دانشجویی که قراره پذیرش بده میاد بگه پاشو بریم واتس آپ من مصاحبت کنم ، به بیان دیگر Skype وجه رسمی داره در حالی که سایر سرویس ها بدین گونه نیستند

  • khansari
    khansari | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

    این نرم افزارها پیش اسکایپ به جک شبیه.البته اسکایپ در ایران چندان مورد استفاده نیست بیشتر کشورهای انگلیسی زبان ازش استفاده میکنند.یه نکته دیگه هست این نرم افزارها موجی هستش یه روز موج وی چت بود یه روز موج لاین و واتزاپ و تلگرام اسکایپ موجی نیست و تقریبا ثبات داره

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

    اسکایپ بیچاره چه هیزم تری به شما فروخته؟ ?

  • ابوالفضل سرهنگ پور
    ابوالفضل سرهنگ پور | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

    سلام خسته نباشید...
    میشه بپرسم چرا نرم افزار imo رو در این موارد قرار ندادین؟

    • سامان میرزا
      سامان میرزا | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

      سلام، ممنون بابت پیشنهاد و توجهتون. انشالله تو مطالب بعدی حتماً به این دست اپلیکیشن ها هم می پردازیم.

مطالب پیشنهادی