ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پیشنهادی برای ایلان ماسک؛ ساخت جنگنده ای برای حضور در مسابقات لمانز

بر اساس طرح پيشنهادى عمر الفرا زنداح طراح تسلا T1، اين خودرو برنده مسابقات ٢٤ ساعته لمالز سال ٢٠٣٠ خواهد بود. او به همراه ٤ تن از دانشجويان خود در مدرسه ى طراحى IED بارسلونا ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

بر اساس طرح پیشنهادى عمر الفرا زنداح طراح تسلا T1، این خودرو برنده مسابقات ٢۴ ساعته لمالز سال ٢٠٣٠ خواهد بود. او به همراه ۴ تن از دانشجویان خود در مدرسه ى طراحى IED بارسلونا T1 را طراحى کردند. یک خودروى مسابقه اى برقى کاملاً متفاوت!

بر اساس این طرح در قسمت چرخ هاى این خودرو، یک جفت لاستیک وجود دارد و در بین لاستیک ها نیز یک ایرفول قرار دارد. هنگامى که سرعت خودرو در پیست کاهش مى یابد، جریان هوا باعث روشن شدن ایرفول ها و ژنراتور تولید کننده ى برق مى شود.

علاوه بر این، یک ایرفول با تکنولوژى بالا که Gorlov Helical Turbine نام دارد، در پشت راننده قرار دارد و باعث ایجاد انرژى بیشترى مى شود. این طرح نسبت به سایر طرح ها مى تواند انرژى بیشترى تولید کند و همچنین سر و صدا و ارتعاش کمترى دارد.

خودرو مفهومى T1 از یک موتور الکتریکى ٣٣۵ اسب بخارى (٢۵٠ کیلو وات) در هر چرخ بهره مى برد و کل خودرو ١٧٧٠ پوند-فوت (٢۴٠٠ نیوتون-متر) گشتاور تولید مى کند.

یک باترى ٧٠ کیلووات-ساعت براى این خودرو در نظر گرفته شده است. طراحان این خودرو حداکثر سرعت آن را ٢۵۵ مایل در ساعت (۴١٠ کیلومتر در ساعت) تخمین زده اند.

این ۴ دانشجو، خودرو کانسپت T1 را سال گذشته به عنوان پروژه ى پایانى خود در مدرسه ى طراحى ارائه دادند، زنداح این طرح را بازبینى کرد و تغییراتى در آن اعمال نمود.

تسلا مدل S قرار است به زودى در سرى مسابقات Electric GT Championship شرکت کند. خودروهاى این مسابقه ٧٧٨ اسب بخار قدرت (۵٨۵ کیلو وات) دارند و ٧٣۴ پوند فوت (٩٩۵ نیوتن متر) گشتاور تولید مى کنند و مى توانند در مدت زمان 2.1 ثانیه به سرعت ۶٠ مایل در ساعت (٩۶ کیلومتر در ساعت) دست یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی