ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

قابلیت تماس صوتی تلگرام نیامده دچار اختلال شد [به روز رسانی: مشکل برطرف شد]

در حالی که چند ساعت بیشتر از فعال شدن قابلیت تماس صوتی در تلگرام نگذشته، کاربران اینترنت اپراتورهای همراه کشور از جمله ایرانسل و همراه اول در برقراری تماس با اختلال مواجه شده اند. این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۸

در حالی که چند ساعت بیشتر از فعال شدن قابلیت تماس صوتی در تلگرام نگذشته، کاربران اینترنت اپراتورهای همراه کشور از جمله ایرانسل و همراه اول در برقراری تماس با اختلال مواجه شده اند. این تماس ها در مرحله Connecting متوقف می شوند، اما این در حالیست که استفاده کنندگان از سرویس های اینترنتی دیگر فعلا برای برقراری تماس مشکلی ندارند.

بسیاری از منابع خبری مشکل عدم برقراری ارتباط را ناشی از استقبال پرشور کاربران ایرانی از قابلیت تماس صوتی و شلوغی سرورهای تلگرام می دانند، و از کاربران خواسته اند که تا رفع این مشکل از تلاش برای برقراری تماس صوتی خودداری کنند.

البته این ها فعلا در حد حدس و گمان هستند و دلیل اصلی این اختلال هنوز مشخص نیست. به محض مشخص شدن دلیل اصلی این مشکل، آن را با شما کاربران دیجیاتو در میان خواهیم گذاشت.

آیا شما هم در برقراری تماس های صوتی دچار مشکل شده اید؟ از چه سرویس دهنده اینترنتی استفاده می کنید؟ با ما در میان بگذارید.

به روز رسانی: دقایقی پیش پاول دورف، مدیر عامل تلگرام در حساب توییتر شخصی خود فیلترینگ قابلیت تماس صوتی را تأیید کرد. آقای دورف در پاسخ به سوال یکی از کاربران ایرانی که در مورد مشکلات تماس صوتی پرسیده بود، اعلام کرد که تماس های صوتی توسط اپراتورهای ایرانی فیلتر شده و مشکل از سرورهای تلگرام نبوده است.

به روز رسانی ۲: پس از این که آقای دورف اپراتورهای ایرانی را بابت مشکلات تماس صوتی تلگرام مقصر دانست، حساب رسمی ایرانسل در توییتر  با رد این ادعا اعلام کرد که نقشی در این اختلالات ندارد.

همچنین به نقل از ایسنا، روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که نقشی در فیلترینگ تماس صوتی تلگرام ندارد و اپراتورها در ارائه خدمات به کاربران مختار هستند.

اندکی بعد روابط عمومی همراه اول نیز به این موضوع واکنش نشان داد: اصولا بحث فیلترینگ از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ پیگیری می شود و اپراتورها نقشی در این رابطه ندارند.

به روز رسانی ۳: مطابق گزارشات کاربران و تستی که انجام دادیم، به نظر می رسد که مشکل اختلال در تماس های صوتی تلگرام از بین رفته و همین حالا می توانید از طریق اینترنت ایرانسل، همراه اول و رایتل با مخاطبین خود تماس حاصل کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (144 مورد)
  • telegrampc
    telegrampc | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    انجمن رفع مشکلات تلگرام و موبایل کاملا رایگان
    http://telegrampc.ir/forum

  • K_crowus
    K_crowus | ۲۸ فروردین ۱۳۹۶

    اختلال هنوز رو ISP شاتل و پارس آنلاین پابرجاست !!

  • far had barahuee
    far had barahuee | ۲۵ فروردین ۱۳۹۶

    برای منم دچار مشکل شد البته من فکر کردم مخاطبم آنتن دهی خوبی نداره ، اون لحظه فقط همراه اول را امتحان کردم ، و ایرانسل را امتحان نکردم ، و احتمالشم هست به دلیل شلوغی و امتحان کردن کاربران از این قابلیت در ساعات اولیه بوده ،

  • Solitude
    Solitude | ۲۵ فروردین ۱۳۹۶

    فعلا ک درست شد لازم نیست برا فعال سازی زنگ زد فقط آپدیت لازمه

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۲۵ فروردین ۱۳۹۶

    واسه من که همچنان نمیشه. تا برمیداری قطع میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی