بررسی بازی دست فرمون؛ شتاب

بررسی بازی دست فرمون؛ شتاب

فکر می کنیم دیگر وقتش رسیده تا برای سبک ماشین سواری بازی های ایرانی یک زیر شاخه ساخته و نام آن را «تاکسی رانی» یا «مسافرکشی» بگذاریم. بعد از موفقیت هایی که استودیوی معروف گلیم گیمز با عناوین موتوری و هی تاکسی توانست کسب کند توسعه دهندگان زیادی به واسطه محبوبیت بازی های ریسینگ با الهام از فرهنگ داخلی رو به ساخت بازی هایی مشابه آوردند.

طبیعی هم است، وقتی رقم دانلود تمام این عناوین زیاد بوده و کاربران از آن استقبال می کنند برای چه سازنده نباید چنین بازی هایی بسازد؟ استودیوی دوباره را هم می توانیم یکی از همین بازیسازان بنامیم که با دست فرمون آمده تا شانس خود را با این سبک امتحان کند. عنوانی الهام گرفته از هی تاکسی و موتوری که یکی از گلیم گیمزترین تجربه های ممکن را به بازیکن ها هدیه می دهد. با ما و معرفی دست فرمون همراه باشید تا بیشتر با این عنوان آشنا شوید.

این که گفتیم «یکی از گلیم گیمزترین تجربه های ممکن» علتش شباهت های گوناگون دست فرمون با ساخته های این استودیو است که البته بد هم نیست. چون ضمن این شباهت، شما تغییراتی میبینید که موجب شده اند شاهد عنوانی نسبتا متفاوت و جذاب باشیم. خوب بیایید از این حرف ها فاصله بگیریم و از مکانیزم های ساخته دوباره یا همان دست فرمون بگوییم.

برای حرکت ماشین کافیست انگشت خود را روی قسمت راست یا چپ صفحه لمسی برای رفتن به لاین های مشخص شده بگذارید.

همانگونه که اسکرین شات ها نشان می دهند، شما اینجا نقش راننده ای را داشته و حالا باید با رساندن مسافرین به جایی که می خواهند پولی به جیب بزنید تا با آن ها بتوانید آیتم هایی همانند موسیقی های جدید یا ماشین های متفاوت بخرید. اینجا چندین المان موجب شده اند تا دست فرمون خودش را متفاوت با بازی های مشابه نشان دهد که یکی از آن ها را می توانیم تعداد لاین خیابان ها بنامیم.

خلاف عناوین هم سبک که با لاین های فراوان و راهبندهای گوناگون سعی می کنند شما را به چالش بکشند دوباره برای افزایش سختی دست فرمون دست به کاری متفاوت زده است؛ تعداد لاین ها به عدد «دو» کاهش یافته و بزرگترین دشمن شما اینجا چهار راه ها هستند. ماشین شما به صورت افقی حرکت می کند و با رسیدن به این چهار راه ها اتومبیل هایی را میبینید که از جهت عمودی می روند.

چون نمی توانید ترمز کنید بنابراین باید خیلی مراقب سرعت خود باشید. البته با برداشتن انگشت خود، ماشین بعد از چند صدم ثانیه خواهد ایستاد اما از قدیم گفته اند که یک لحظه غفلت برابر با یک عمر پشیمانی است. راستش را بخواهید دوست داشتیم توسعه دهنده تعداد چهار راه ها را کاهش داده و جای آن از ماشین ها یا راهبندهای برای تنوع چالش ها و فاصله گرفتن از یک ریتم تکراری استفاده کند اما خوب همین هم برای داشتن یک تجربه جذاب کفایت می کند.

تبلیغات پایین صفحه وقتی که آنلاین هستید مزاحم بوده و امیدواریم طی آپدیت های بعدی شاهد حذف آن ها در محیط گیم پلی باشیم.

این از اولین ویژگی متفاوت، حالا دومین؛ دوربین دست فرمون از گوشه بوده که به خاطر این تصمیم، گرافیک نسبت به بازی های دو بعدی بیش از همیشه به چشم می آید. اما اینگونه کار تیم طراحی سخت تر از همیشه شده است. آیا آن ها از مسئولیت سخت خود سربلند بیرون آمده اند؟ خیلی دوست داشتیم تا یک «بله» قاطع بگوییم ولی با وجود تمام جذابیت های این بخش کاستی هایی دیده می شود.

شاید طراحی شخصیت ها، محیط و از همه مهمتر رنگ بندی آبجکت ها خوب باشد اما متاسفانه تعداد منطقه ها خیلی کم هستند. همین دیدگاه را با قسمت موسیقی هم می توانیم ببینیم. قطعه های استفاده شده جالب هستند اما دو نکته منفی موجب شده تا این بخش به جایگاهی واقعی خود نرسید؛ یکی اینکه زمان موسیقی ها کوتاه بوده و به سرعت تکراری می شوند.

نکته دوم که برای بازی های این سبک مهم است دیالوگ های استفاده شده بوده که اصلا به زیبایی بازی های مشابه نیستند. اشتباه نکنید، همچنان جمله های جالبی می شنوید اما بعد از تجربه بازی هایی همانند هی تاکسی یا لوتی ها انتظارات از این قسمت افزایش یافته است. حرف های خود را با یک جمله به پایان می رسانیم؛ دست فرمون شاید مشکلاتی داشته باشد ولی برای طرفداران سبک ریسینگ با فرهنگ ایرانی، هم اکنون بهترین گزینه است.

دست فرمون
  • دست فرمون
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: دوباره
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 34.7 مگابایت

از سراسر اینترنت

مطالب مرتبط

تفنگستان؛ معرفی برترین بازی های شوتر در پلتفرم موبایل [قسمت سوم]

مهم نیست فکر کنیم تلفن های همراه چه محدودیت هایی برای ارائه یک تجربه واقعی از بازی های ویدیویی را دارند. چون همیشه سازندگانی هستند که با شکستن مرزهای مشخص نشده صنعت گیمینگ بازیکنان را غرق در نبوغ خود می کنند. پیشینه بازی های شوتر به سال های سال قبل باز می گردد؛ دورانی که پدرانمان... ادامه مطلب

معرفی بازی Flippy Bottle Extreme؛ افسانه بطری ها

مقدمه معرفی Hill Climb Racing 2 را به یاد دارید؟ آنجا به یک مسئله مرسوم از دنیای بازیسازی تلفن های هوشمند اشاره کردیم؛ با استقبال از اپلیکیشن ها، معمولا بعضی از توسعه دهندگان دست به ساخت بازی های مشابه می زنند تا بتوانند از هیاهوی به وجود آمده استفاده کرده و موفقیت هایی به دست... ادامه مطلب

معرفی بازی صاعقه؛ شوق پرواز

جدا از پرداخت به ایده های خلاقانه یکی از مسئله هایی که موجب شده صنعت گیمینگ ایران همچنان روی پای خودش نایستد، بی توجهی سازمان ها یا شرکت ها به بازی های ویدیویی است. طبیعتا وقتی توسعه دهنده پشتیبانی نشود، نمی توانیم انتظار پیشرفت های گوناگون را داشته باشیم. به تمام سازندگان اشاره نمی کنیم.... ادامه مطلب

معرفی بازی JUSDICE؛ شش تایی ها

یکی از بزرگترین چالش هایی که سازندگان بازی های ویدیویی همیشه پیش روی خود می بینند، حفظ جذابیت ساخته شان تا ساعت ها پس از تجربه ابتدایی است. به خصوص برای اپلیکیشن های اسمارت فون ها که لا به لای آن ها می توانید عناوین رکوردی فراوانی را بیابید و طبیعتا توسعه دهنده باید با... ادامه مطلب

معرفی بازی Bowmasters؛ کمانداران

خیلی کم پیش می آید کمپانی تقریبا تمام بازی هایش به موفقیت رسیده و مخاطبین از آن استقبال نمایند. وقتی می گوییم «موفقیت» به دو یا سه میلیون دانلود اشاره نداریم، از رقم خیلی بیشتری صحبت می کنیم. گیم لافت را ببینید، اپلیکلیشن هایش را معمولا ده ها میلیون بازیکن انجام می دهند. یا سوپرسل... ادامه مطلب

معرفی بازی Slither.io؛ بزرگترین مار دنیا شوید

حقیقتش را بخواهید، بعد از درخشش عنوان فوق العاده Agar.io انتظار چنین روزی را داشتیم؛ روزی که نمونه های مشابهش پا به پلتفرم موبایل بگذارند. وقتی از نمونه مشابه صحبت می کنیم، عده ای واژگانی مثل «تقلیدی»، «فاقد نوآوری» و «کپی محض» را در پی آن ردیف می کنند. تا حدودی درست است، اما باید به این... ادامه مطلب

نظرات ۱

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود