ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از نمایشگرهای تاچ توسط اطفال، آنها را کم خواب می کند

انسان در سنین طفولیت و نوزادی بیشتر از هر زمان دیگری در طول عمر خود می خوابد و اساسا برای رشد بهتر به این میزان خواب نیاز دارد. حالا با در نظر داشتن رشد سریع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

انسان در سنین طفولیت و نوزادی بیشتر از هر زمان دیگری در طول عمر خود می خوابد و اساسا برای رشد بهتر به این میزان خواب نیاز دارد.

حالا با در نظر داشتن رشد سریع تکنولوژی و بالاخص محصولات موبایل، جمعی از محققان دانشگاه Birbeck لندن اعلام کرده اند، اطفال 6 تا 11 ماهه ای که با موبایل یا تبلت بازی می کنند نسبت به آنهایی که به این ابزارها دسترسی ندارند، اندکی کمتر میخوابند.

براساس این پژوهش که روی 715 پدر و مادر انجام گرفت، هر ساعت استفاده از نمایشگرهای تاچ 15.6 دقیقه از خواب نوزادان کم می کند.

البته با در نظر داشتن این نکته که نوزادان در این سن، بین 10 الی 12 ساعت می خوابند، شاید رقم اعلام شده زیاد هم قابل توجه نباشد اما نباید فراموش کرد که در فرایند رشد یک نوزاد هر دقیقه خواب ارزشمند است.

نوزادان به طور متوسط روزانه بین 10 تا 12 ساعت می خوابند

در واقع آنطور که یکی از مولفان مقاله منتشر شده در این باره گفته، انعطاف پذیری عصبی مغز یا توانایی ایجاد ارتباطات جدید در مواجهه با شرایط تازه و تغییرات محیطی از جمله مواردی است که به خواب کافی در نوزادان نیاز دارد.

باید در نظر داشت که گرچه در این تحقیق، تبلت ها و اسمارت فون ها در ایجاد اختلالات خواب نوزادان موثر شناخته شده اند با این همه، دانشمندان هنوز هم به شواهد و دلایل کافی برای ممنوع کردن استفاده از این دستگاه ها توسط اطفال دست نیافته اند.

در هر حال، علم مربوط به خواب نوزادان و ارتباط آن به استفاده از نمایشگرهای تاچ، مقوله ای کاملا جدید است و به همین خاطر، هنوز برای اظهار نظر قطعی در مورد خطرات استفاده از این دستگاه ها کمی زود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی