فیسبوک نسخه بتای پلتفرم واقعیت مجازی اجتماعی Spaces را عرضه کرد

تقریباً سه سال پس از خرید اکیلس، فیسبوک امروز قدم بزرگی را برداشت و Spaces را معرفی کرد. این پلتفرم که به صورت بتا برای هدست اکیلس ریفت منتشر شده، نخستین مرحله از تلاش جاه طلبانه کمپانی فوق برای ترکیب تعاملات اجتماعی و فضای سه بعدی مجازی به شمار می رود.

Spaces آواتارهای کاربران را در فضایی مجازی کنار هم قرار می دهد.

با استفاده از Spaces و اکوسیستم اکیلس، می توان حساب کاربری فیسبوک را به فضایی گسترده متصل کرد که صرفاً حالت پیام متنی ندارد، بلکه صدا، آواتار و زبان بدن نیز در آن دخیل هستند. در این اپلیکیشن، حداکثر چهار نفر با ورود به اکانت خود وارد یک فضای مشترک می شوند و در آنجا به گفتگو، ترسیم شکل های مختلف، مشاهده ویدیوهای 360 درجه، برقراری تماس تصویری و ثبت سلفی های مجازی می پردازند.

البته این محیط در حال حاضر بیشتر جنبه سرگرمی دارد و استفاده از هدست بزرگ و سنگین ریفت را کمی لذت بخش تر می کند. با این حال، فیسبوک به زودی چنین قابلیتی را برای تمامی پلتفرم های واقعیت مجازی عرضه خواهد کرد. «مایک بوث» مدیر توسعه محصول این کمپانی می گوید فیسبوک با عرضه عمومی Spaces جایگاه برتر را در حوزه واقعیت مجازی به دست خواهد آورد.

در حال حاضر بین 30 الی 50 نفر از کارمندان فیسبوک روی پروژه واقعیت مجازی اجتماعی فعالیت می کنند، اما با توسعه بیشتر فناوری های مبتنی بر واقعیت افزوده و مجازی و افزایش تعداد کاربران، انتظار می رود کارکنان بیشتری در این حوزه مشغول به فعالیت شوند.

به هر صورت شاید طی دهه آتی میلادی، واقعیت افزوده به یکی از برتری های کلیدی فیسبوک در حوزه موبایل تبدیل شود، اما واضح است که این کمپانی اهداف جاه طلبانه و بزرگی را در سر می پروراند و می خواهد تجربیات و عواطف عمیق انسانی را نیز وارد محیط مجازی نماید؛ Spaces نخستین گام در این مسیر است.

منبع:
TechCrunch

مطالب مرتبط

دارایی نقدی اپل به 250 میلیارد دلار رسید

اپل فردا (سه شنبه) گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال مالی خود را منتشر می کند که یکی از برجسته ترین نکات موارد آن، دارایی نقدی 250 میلیارد دلاری آنها خواهد بود. اگر فکر می کنید این رقم خیلی زیاد است، حق با شماست. به گزارش MarketWatch اگر ذخایر ارزی انگلستان و کانادا را با یکدیگر جمع... ادامه مطلب

ایسوس از VivoPC X پرده برداشت؛ کامپیوتری کوچک با قابلیت اجرای واقعیت مجازی

معمولاً برای استفاده از کامپیوترهای مناسب برای واقعیت مجازی، به فضای بزرگی برای قرار دادن محصول و یک جیب پر از پول احتیاج خواهید داشت، اما ایسوس با معرفی VivoPC X در نمایشگاه CES 2017 قصد دارد حداقل مشکل اول را رفع کند. هرچند این محصول از نظر طراحی یک کامپیوتر جمع و جور به حساب... ادامه مطلب

سامسونگ رویکرد جدیدی را برای تبلیغ محصولاتش در چین به کار می گیرد

سامسونگ طی همکاری با کمپانی Mirriad که در حوزه فناوری های تبلیغاتی فعالیت دارد، و وب سایت پخش ویدیوی Youku که جایگزین یوتوب در چین به شمار می رود، راهکار نوینی را برای تبلیغ و بازاریابی محصولاتش در این کشور اتخاذ کرده است. به گزارش رویترز، شرکت Mirriad قادر است نشان های تجاری یا محتوای تصویری... ادامه مطلب

تولید چیپست 10 نانومتری A11 مورد استفاده در آیفون های 2017 به TSMC محول شد

در حالی که تنها چند هفته ای تا رونمایی از آیفون 7 و 7 پلاس باقی مانده، گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهند سه شرکت تایوانی برای تولید مدل های سال 2017 این تلفن هوشمند به جرگه تامین کنندگان اپل پیوسته اند. یکی از این شرکت ها TSMC است و ظاهرا سفارش تولید چیپست A11 (که بر پایه فرایند... ادامه مطلب

ائتلاف وای-فای وعده ی وای فایی سریع تر را در محصولات جدید امسال داد

دنیای فناوری به تدریج خود را برای یک ارتباط وای فای بهتر آماده می کند و امید می رود که امسال چنین اتفاقی رخ دهد. امروز ائتلاف وای فای از ارائه آپدیتی برای برنامه مجوز دستگاه های مدرن پشتیبانی کننده از این استاندارد خبر داد که به موجب آن، تمامی محصولات جدید باید از سرعت... ادامه مطلب

کوله پشتی جدید MSI، امکان حرکت آزادانه هنگام تجربه واقعیت مجازی را فراهم می آورد

هنوز زمان زیادی مانده تا تکنولوژی نوظهور واقعیت مجازی، به شکلی ایده آل در بیاید و مخاطبان بدون مشکل، در دنیای مجازی پیش روی خود غرق شوند. یکی از مشکلات فعلی تکنولوژی مورد اشاره این است که برای کار با هدست های قدرتمند واقعیت مجازی، نیازمند سخت افزاری گران قیمت و البته اتصال دائمی سیم... ادامه مطلب

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود