ورزش های الکترونیکی پا به میدان رقابت های آسیایی ۲۰۲۲ چین می گذارند

اخبار تازه مربوط به کمیته المپیک آسیا به موضوع ورزش های الکترونیکی باز می گردد. بر اساس آخرین اعلامیه این کمیته، بازی های ویدیویی رقابتی به عنوان یک رشته ورزشی در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ چین حضور خواهند داشت و مدال های آن نیز در جمع مدال های نهایی کشورها تاثیر گذار خواهند بود.

البته کمیته المپیک آسیا حضور ورزش های الکترونیکی را برای رقابت های داخل سالن AIMAG نیز تایید کرده و اعلام داشته که حضور بازی های ویدیویی رقابتی در این رویداد به منزله سنجش شرایط برای برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین با حضور این رشته ورزشی خواهد بود.

تا به این جای کار، تنها حضور فیفا ۱۷ در مسابقات AIMAG تایید شده است. البته باید خاطر نشان کرد که فیفا ۱۷ تنها اثر حاضر در این رقابت ها نخواهد بود و AIMAG شامل سبک های MOBA (دوتا ۲ و لیک آو لجندز) و RTA (استارکرفت) نیز می شود.

علاوه بر این، بازی های ویدیویی رقابتی در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز به صورت تشریفاتی حضور پیدا می کنند که مسلما نتایج این رقابت ها در مجموع مدال های کشورها تاثیری نخواهد داشت.

مطالب مرتبط

مروری بر امتیازات FIFA 17؛ آیا الکترونیک آرتز توانسته به اوج بازگردد

شاید به اواسط نسل هشتم نزدیک شده باشیم اما هنوز خیلی از بازی ها نتوانسته اند انتظارات بازیکن ها را برآورده کنند. ساده تر بگوییم، نسبت به عناوین گذشته تغییرات چندانی را شاهد نبوده و استودیوهای بازیسازی هم معمولا به بهبود بعضی بخش ها یا اضافه سازی المان هایی که چشمگیر نیستند، روی می آورند.... ادامه مطلب

نبرد سنتی فوتبال خارج از دنیای فوتبال؛ FIFA در مقابل PES

فیفا یا PES؟ این ماجرای تکراری یکی از قدیمی ترین نبرد هایی است که از سال های دور ادامه داشته و رقابت و کل کل های فراوانی را رقم زده است. الکترونیک آرتز و کونامی به ترتیب از سال های 1993 و 1996 که عناوین فوتبالی خود را روانه بازار کردند، با اضافه کردن المان... ادامه مطلب

نوید برهانی، قهرمان جهان فیفا یک بار دیگر عازم مسابقات بین المللی شد

نوید برهانی، تنها قهرمان مدال آور ایران در مسابقات جام جهانی ورزش های الکترونیک (ESWC) شب گذشته در مسابقه فینال داخلی فیفا موفق شد تا با پشت سر گذاشتن رقیب خود، جایگاه ایران در مسابقات بین المللی فرانسه را از آن خود کند. مهران علیزاده، رقیب برهانی در مسابقه فینال از همان دقایق ابتدایی بازی را... ادامه مطلب

گذشته، حال و آینده Riot Games؛ استودیوی سازنده League of Legends [قسمت اول]

داستان استودیوی Riot Games، شامل لیستی از اتفاقاتی است که نباید امکان پذیر می شدند. این داستان روایت نشده یک بازی بسیار سخت و غیردوستانه برای بازیکنان است که به قله های موفقیت رسیده. این داستان شرکتی است که حتی با وجود رشد تصاعدی، نسبت به شنیدن حرف طرفدارانش و تعامل با آنها متعهد باقی... ادامه مطلب

مایکروسافت امکان برگزاری تورنومنت را روی اکس باکس وان به بازی سازها می دهد

مایکروسافت قصد دارد ویژگی جدیدی به اکس باکس لایو بیافزاید. طی کنفرانس بازی سازان، مایکروسافت از «برنامه تورنومنت های اکس باکس لایو» پرده برداشت که طی آن، توسعه دهندگان بازی، ابزار لازم برای ایجاد و اداره یک تورنومنت eSports را روی اکس باکس لایو پیدا می کنند. جیسون رونالد، مدیر گروه تکنولوژی پیشرفته اکس باکس گفت... ادامه مطلب

گذشته، حال و آینده Riot Games؛ استودیوی سازنده League of Legends [قسمت دوم - پایانی]

مریل و بک سال ها صرف تجربه StarCraft به همراه یکدیگر کرده بودند. آنها از وجود مسابقات حرفه ای بازی های ویدیویی باخبر بودند. آنها حتی در نظر داشتند پیش از تشکیل رایت، لیگ مسابقات الکترونیکی خاص خود را راه اندازی کنند. بک می گوید که حتی تصمیم گرفته بودند نام آن را Ultimate Gaming... ادامه مطلب

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود